Probă de Drum - BMW 120d xDRIVE M Sport
Noul BMW Seria 1 vine cu o serie de soluţii de conectivitate interesante și utile.
Articol de Dan Creța, 19 Iulie 2020, 16:44
Cine vrea un bolid mic și rău se gândește probabil la un BMW seria 1 cu echipare M Sport. Se știe despre el că fuge ca leopardul fără să-ți pună în pericol cardul, pentru că nu consumă mult. Dar partea cea mai interesantă și surprinzătoare pentru fanii mărcii este faptul că nemții au renunțat la tracțiunea spate.
A treia generaţie BMW Seria 1 vine cu o transformare majoră de arhitectură, cu motoare transversale şi o platformă bazată pe tracţiunea faţă, ceea ce are un impact important pentru spaţiul interior, resimțit mai ales la locurile din spate. Când te uiți la masină din față sau din spate este clar un BMW, dar când o privești din lateral parcă nu are linia unui bimmer. Capota din față mai scurtă și mai înaltă decat versiunile anterioare o dă de gol și-ți sugerează că de această data roțile motrice sunt cele anterioare. Schimbarea a rezultat într-o mașină mai încăpătoare și mai luxoasă, o intenție mai veche dupa ce Mercedes A Class și Audi A3 ofereau deja mai mult spațiu. Totuși, efortul principal al mărcii bavareze a fost de a păstra experienţa unică de condus, specifică seriei 1. De aceea, noul model este susţinut de cel mai sofisticat sistem de control al tracţiunii care a echipat vreodata un model BMW.
O direcţie precisă şi un plus de agilitate sunt asigurate şi prin sistemul inteligent de tracţiune integrală, controlat electronic, disponibil standard pentru 120d xDrive. Cei care sunt dispuși să renunțe la o parte din confort și au o fire mai aventuroasă pot alege pachetul M Sport care presupune o suspensie mai rigidă cu amortizoare controlate electronic și garda la sol redusă, direcție sport și volan special, cutie automată Steptronic cu 8 trepte, elemente decorative iluminate şi scaune faţă tip scoică îmbrăcate în piele alcantara. Modelul testat atrăgea toate privirile și datorită culorii Misano Blue, un albastru electric asortat minunat cu elemente cromate exterioare, cum ar fi grila față masivă și jantele de 18 inci. Sub capota, un diesel de 2 litri și 190 CP furnizează un cuplu excelent de 400 Nm, mai mult decât suficient pentru depășiri rapide sau urcări abrupte.
Mașinăria bavareză pare un agregat perfect închegat, uns și reglat care nu ezită nicio clipă, nu scârțâie și nu troncăne nici pe macadam. Cu atăt mai mare mi-a fost surprinderea să descopăr că trapa portbagajului trebuie trantită ceva mai tare ca să se închidă. Dar să fie asta singura problemă. Cât privește consumul, dupa 600 km de drumuri variate mai aveam motorină pentru încă 200 km, iar cifrele arătau cam așa: 7 litri la sută prin oraș la o viteză medie de 25 km/oră și 5,5 litri extraurban la o viteză medie de 100 km/oră.
Experiența premium interioară asigurată de materiale de calitate este completată de un bord analogic, un ecran mare cu control tactil, cel mai sofisticat sistem Head-Up Display din segment, sisteme avansate de asistenţă si controlul prin gesturi si comenzi vocale pentru schimbarea postului de radio sau a melodiei, apelarea unui contact sau navigarea către casă.