O Fiesta cu Titanium !
Americanii de la Ford au ajuns la generaţia a 7-a cu modelul de clasă mică Fiesta, o maşină care se bucură de nu mai puţin de cinci modele diferite sub aceeaşi denumire.
Articol de Bogdan Predescu, 01 Aprilie 2018, 12:40
Uşor îngrijorat de condiţiile meteo din ultimul week-end de martie, mai ales cu un drum de 1.000 de km în faţă, până la Cluj-Napoca şi înapoi, am privit cu puţină neîncredere micuţul bolid propus de Ford România pentru un test ... un Fiesta de culoare verde turcoaz, în echiparea Titanium şi dotat cu o interesantă cutie automată.
Deşi pentru un tip ceva mai corpolent, accesul în maşină se efectuează destul de anevoios, poziţia la volan este una foarte plăcută, cu o vizibilitate bună şi cu suficient spaţiu în jurul tău, cât să nu te simţi înghesuit. Este drept că, am avut parte de compania unui coleg ceva mai înalt, care a fost nevoit să mute scaunul din drepta destul de mult în spate pentru o poziţie comodă, iar la un moment dat, pe durata expediţiei noastre, am mai introdus o persoană în maşină, mutându-l pe înaltul meu coleg pe bancheta din spate, unde singura scăpare pentru o poziţie decentă a capului, a fost protecţia plafonului panoramic care era mobilă şi pe zona locurilor din spate. Dar aşa este când se urcă oameni bine clădiţi în maşini de clasă mică ... în rest nimic de spus la portbagajul generos, dar şi la multiplele spaţii de depozitare din jurul locurilor din faţă.
Sistemul SYNC 3 cu comanda vocală şi ecranul tactil color, stau în centrul opţiunilor oferite de echiparea Titanium, însă pentru mine cel puţin, merită evidenţiat mai mult motorul micuţ de 1 litru, cu 100 CP la dispoziţie şi cu o cutie automată în 6 rapoarte care scoate foarte bine în evidenţă proporţiile de putere, raportate la masa redusă a maşinii. Consumul declarat de americani în regim mixt pentru această versiune de Fiesta este undeva la 5,2 l/100 km. Noi însă nu ne luăm după cifrele lor, resetăm ceasul înainte de plecare şi consemnăm la final pe cei 995 de km parcurşi în regim mixt, un consum mediu de 6,4 l/100 de km, ceea ce înseamnă o valoare corectă raportată la stilul de şofat şi la condiţiile meteo întâlnite, într-un final înzăpezit de lună martie.
Este până la urmă un model foarte căutat, mai ales pentru aspectul citadin, dar şi pentru avantajele pe care le oferă într-o luptă aprigă în calsa mică, alături de modele precum Renault Clio, Opel Corsa, Volkswagen Polo, Skoda Fabia, Hyundai i20, Citroen C3, Dacia Sandero, Mazda2, Peugeot 208, Suzuki Swift sau Toyota Yaris.