Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Noul Logan de...15000 euro

Deși prețul a crescut semnificativ, Logan continuă să domine vânzările în acest segment pe piața din România, dar nu se simte la fel de bine în Europa, unde performanțele aparțin suratei Sandero.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 08 Mai 2023, 09:48

Trecut-au aproape două decenii de când modelul de 5.000 de euro bulversa industria auto de pretutindeni odată cu apariția modelului Dacia Logan. Se întâmpla în anul 2004 cu lansarea aproape concomitentă la Paris și la București. Povestea s-a dovedit una de succes, iar cel mai nou Logan aduce prea puțin cu pătrățosul de altădată. Atuurile au rămas aceleași. Un automobil robust, spațios și fiabil, dar din ce în ce mai tehnologizat pentru a ține piept concurenței din segment: Fiat Tipo, Hyundai i30 sau Skoda Scala.

Varianta testată, de culoare gri, pe care o întâlnești la multe alte mărci, poartă numele oficial de ”Prestige MT6” și beneficiază de un propulsor turbo pe benzină Euro 6, de 90 de CP, cu o cutie manuală în 6 trepte. Performanțele sunt rezonabile, cu un consum mediu mixt de 6,5 l/100 km. Constructorul afișează o viteză maximă de 180 de km/h, dar eu pot confirma că pe autostradă, Logan are aproape 2800 de turații/minut la viteza maximă permisă de codul rutier. Designul a suferit transformări radicale, Logan are o formă fluidă, seamănă puțin cu vechiul Megane, iar tușele de rafinament din interior confirmă progresul constructorului român, precum saltul prețului pe care îl puteți descoperi accesând site-ul oficial.

Farurile de tip led, cu celebra semnătură ”Y” conturează partea frontală, în care noul logo este zâmbitor, pentru ca antena tip ”aripioară de rechin” de pe plafon să te poarte în aceleași linii către partea din spate, unde stopurile încadrează portabajul la fel de voluminos ca altădată. Și cum roata de rezervă a dispărut, fiind înlocuită de un kit destinat penelor de cauciuc, Logan primește momentan în acel lăcaș un rezervor GPL, dar pe viitor poate chiar un set de baterii pentru un eventual model electric.

Surprizele plăcute se țin lanț și la interior. Cheia, tip mâini libere, este preluată de la frații din gama Renault, avem geamuri electrice față-spate, AC cu reglaj automat, computer de bord, oglinzi retrovizoare reglabile electric, cu sistem de dejivrare, dar și o cotieră integrată în scaunul reglabil și încălzit al șoferului.

Sistemul media cuprinde un ecran de 8 inch, cu funcție replicare smartphone (prin cablu) și cu un pachet complet de hărți, comenzi pe volan și satelit, dar și un suport de telefon cu mufă USB.

Cel mai nou Logan plusează și la capitolul siguranță și sisteme de asistență. Uzualele ABS, ESP (sistem de stabilitate electronica a autovehiculului) + HSA (sistem de asistență a pornirii în rampă sau AFU (asistență la frânarea de urgență). S-au înmulțit și airbagurile: frontale și laterale torace pentru șofer si pasagerul din dreapta, dar și cele tip cortină.

Camera video marșarier oferă încredere șoferilor în cazul parcărilor cu spatele, dar mașina beneficiază și de un avertizor de unghi mort extrem de util în spațiile închise. Ca o concluzie, deși prețul a crescut semnificativ, Logan continuă să domine vânzările în acest segment pe piața din România, dar nu se simte la fel de bine în Europa, unde performanțele aparțin suratei Sandero.

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Ştiinţă & Tehnologie 08 Februarie 2025, 10:34

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei

Parisul va găzdui numeroase evenimente menite să consolideze acțiunea internațională pentru dezvoltarea inteligenței...

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Ştiinţă & Tehnologie 03 Februarie 2025, 18:49

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media

Au venit în Parlament reprezentanţii instituțiilor care se ocupă de digitalizare, securitate cibernetică și activitate online.

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Auto. Geely Coolray, forme și culori
Ştiinţă & Tehnologie 02 Februarie 2025, 11:37

Auto. Geely Coolray, forme și culori

În așteptarea apariției primelor Dacia Bigster pe șosele din țară și din Europa, fanii din lumea auto au rămas surprinși de...

Auto. Geely Coolray, forme și culori
Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Ştiinţă & Tehnologie 30 Ianuarie 2025, 09:57

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute

Apel matinal - Invitat Silviu Stahie, specialist în securitate informatică, Bitdefender.

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
Ştiinţă & Tehnologie 25 Ianuarie 2025, 12:19

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la ultilizarea spaţiului virtual pentru cursuri online.

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Ştiinţă & Tehnologie 15 Ianuarie 2025, 20:12

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială

120 de state de la nivel mondial vor avea un acces limitat la cipurile americane şi doar 18 sunt considerate sigure pentru...

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Provocările Inteligenței Artificiale
Ştiinţă & Tehnologie 04 Ianuarie 2025, 13:46

Provocările Inteligenței Artificiale

Pe lângă pericolul de rebeliune digitală, există și riscul de a amplifica fenomene precum dezinformarea sau cenzura.

Provocările Inteligenței Artificiale
DNSC îndeamnă la precauție
Ştiinţă & Tehnologie 03 Ianuarie 2025, 08:32

DNSC îndeamnă la precauție

Capcanele online sunt mai frecvente decât s-ar putea crede.

DNSC îndeamnă la precauție