Nissan LEAF contraatacă pe piața automobilelor electrice
Dacia, Renault, Ford și Skoda sunt cele mai cautate marci în rândul clienților, iar cei care prefera automobilele hybrid și electrice au mizat pe modelele Toyota și pe Nissan Leaf.
Articol de Cătălin Cîrnu, 17 Decembrie 2019, 08:25
Mai toate mașinile electrice produse de casele auto de pretutindeni au culoarea albă. Poate ca este un mesaj pentru curațenia totala și lipsa oricăror urme de poluare. De un alb imaculat a fost și modelul Leaf, din prima generație a producatorului nipon, testat într-o sesiune scurtă și intensă. Un automobil japonez care se bucură de cea mai mare popularitate în rândul clienților români, find liderul vânzarilor în primele noua luni ale acestui an. De remarcat ca în urma cu puțin timp, Leaf a aparut într-o noua varianta, cu un motor electric mai puternic și cu o autonomie de peste 350 de km.
Mașina din test a mizat pe bateria litiu-ion de 40 Kwh echipata cu motorul electric de 110 kw și 150 de CP, cuplat la o transmisie automata X-TRONIC. Leaf afișeaza chiar și o nota de sportivitate, întrucât ajunge la 100 de km/h în 7,9 secunde. Foaia de parcurs dupa încarcarea completa a bateriei trece de 200 de km, având șanse mari să poți strabate Autostrada soarelului, de la un cap la altul, cu un singur plin. Dar numai în cazul în care te dovedești un șofer conștiincios, rulând cu o viteza constanta de 90-100 de km/h. Nu ar fi o problema, deși e greu sa reziști tentației de a nu apasa pedala de accelerație, minunându-te de startul lansat pe care îl poți avea.
Viteza maxima permisa de codul rutier, 130 km/h este exact viteza de croaziera oferita de Leaf, mașina plusând destul de greu atunci când te încapațânezi sa forțezi accelerația. Merita notat și butonul E-Pedal. Odata cuplat, acesta ofera o frânare regenerativa moderata care limiteaza puterea motorului pentru extinderea autonomiei. În acest mod de condus aproape ca nu trebuie sa folosesti pedala de frâna, exact ceea ce trebuie pentru condusul pe autostradă.
La capitolul design, inginerii japonezi au fost destul de cuminți. Leaf arata cau un hatchback, dar spațiul din habitaclu este suficient pentru cinci adulți, care pot calatori confortabil. Un plus și pentru portbagajul încapator.
Merita sa mai știți ca priza de încarcare este pozitionata în partea frontala a masinii, iar clapeta poate fi deschisa atât din cheie cât si dintr-un buton aflat pe consola centrala. În echiparea de baza, Leaf vine cu toate tipurile de cabluri de care ai nevoie pentru încarcare.
Și apropos de plinul bateriei ... aceasta se poate încarca la reteaua electrica a casei în circa 20 de ore, iar la o priza de încarcare cu o capacitate 6 kWh dureaza doar 8 ore. În stațiile special amenajate, unde există și prize de încarcare rapida, e nevoie doar de vreo 40 de minute pentru a ajunge la 80% din capacitatea bateriei. Altfel spus, Nissan Leaf redevine naravaș și plin de forța într-o singura sesiune de cumparaturi petrecută la mall sau la piață.