MINI Bujoriada 2017
O plimbare specială cu un Mini Cooper S în Poiana cu Bujori din judeţul Tulcea, de pe lângă cetatea Enisala.
Articol de Bogdan Predescu, 20 Mai 2017, 20:48
Am pornit în căutarea bujorilor perfecţi, cu presiunea unei ferestre unice de aproximativ o săptămână în care zona pe care o ştiam avea să fie plină de flori. Scoatem aşadar la plimbare un simpatic Mini Cooper S, modelul premium al germanilor care se luptă cu alţi bolizi de mici dimensiuni dar cu mari posibilităţi precum Renaul Clio RS, Citroen DS3 sau Opel Adam. Maşina este dotată cu un motor de 2 litrii cu 192 de cai putere, foarte bine pus la treabă de o Transmisie automata sport Steptronic.
Plimbarea noastră a presupus un drum de aproximativ 660 km parcurşi în ceva mai mult de 8 ore de şofat dar şi de testat maşina pe toate feţele. Media de consum s-a menţinut la un decent 7,2 l/100 km în condiţiile în care am fost mai mult tentaţi de modul Eco de şofat decât de cel Sport. Asta şi pentru că MINI Driving Modes îţi oferă şansa de a schimba caracteristicile de condus ale automobilului, opţiunile de iluminare din interior şi sunetul motorului, pentru ca acestea să se potrivească perfect cu starea ta de spirit. Asta nu înseamnă că am avut o stare de spirit Eco tot drumul, doar că acest mod era cel mai indicat pentru a te bucura din plin de o Poiană plină de Bujori.
Din scaunul foarte confortabil al şoferului ai acces uşor la toate comenzile de pe bord, mai ales la comutatorul de stări de spirit prin care treci uşor de la Eco la Mid – cu un stil specific micuţului Cooper sau la Sport – cu un stil foate apropiat de cursele de carting. În modul atletic, maşina prinde viaţă la adevărata putere, fiind în egală măsură mai manevrabilă, dar şi mai imprevizibilă.
Spaţiul pentru pasagerii din spate este ca şi inexistent, mai ales în condiţiile unui şofer ceva mai înalt, iar portbagajul păstrează aceleaşi proporţii ale spaţiului redus la un singur geamantan.
Modelul testat porneşte de la un preţ de listă de peste 25.000 de euro cu TVA, dar cu câteva opţionale bine plasate în echilibrul maşinii, precum cutia automată de viteze sau pachetul John Cooper Works Chili, preţul final depăşeşte pragul de 37.000 de euro, destul de mult dacă ne uităm la ceea ce poate să facă modelel concurenţei Opel Adam, DS3-ul de la Citroen sau RS-ul Clio de la Renault. Este însă un preţ corect dacă ne amintim că vorbim despre maşini premium şi despre clasicul, până la urmă, Mini Cooper.