Lansarea noului iPhone, "în septembrie"
Apple se pregăteşte să lanseze pe 12 septembrie noua versiune a iPhone care marchează, potrivit reprezentanţilor companiei, o schimbare generală de design.
Articol de Sorin Solomon, 31 Iulie 2012, 13:30
Cel mai bine vândut produs al companiei Apple, iPhone, va fi lansat la jumătatea lunii septembrie au declarat două surse apropiate situaţiei, citate de Bloomberg.
Noul iPhone va fi mai subţire şi va avea un ecran mai mare.
Smartphone-ul va funcţiona mai bine pe reţelele rapide pe care le dezvoltă unii operatori, precum Verizon Wireless şi AT&T în SUA, consideră specialiştii.
Schimbarea de design va fi prima de la introducerea în 2010 a iPhone 4.
Versiunea îmbunătăţită introdusă anul trecut, 4S, arăta la fel ca cea precedentă.
Aşteptarea pentru lansarea noului iPhone a cauzat o scădere a vânzărilor pentru actualele modele, iar Apple a ratat estimările analiştilor pentru profit şi vânzări în trimestrul al doilea.
Vânzările iPhone au adus 46% din veniturile Apple în acest interval.
Confruntare directă Apple - Samsung
Compania americană se luptă cu Samsung, din Coreea de Sud, pentru supremaţie pe piaţa globală de 219,1 miliarde de doolari a smartphone-urilor.
O instanţă din Marea Britanie a cerut Apple să publice pe siteul propriu şi în ziarele britanice un anunţ prin care să declare că tabletele produse de Samsung nu imită iPhone.
În timp ce strategia Apple a fost de a introduce pe piaţă câte un singur model de smartphone în fiecare an, Samsung a devenit lider al pieţei lansând o gamă largă de dispozitive anual, de diferite mărimi şi preţuri.
Cofondatorul Apple, Steve Jobs, a lucrat la noua versiune a iPhone înainte de decesul din octombrie anul trecut, a declarat în mai o persoană familiară situaţiei.
Apple este compania cu cea mai ridicată valoare de piaţă din lume, de circa 550 miliarde de dolari.
În primele trei luni ale anului 2012, Samsung a vândut 93,5 milioane de telefoane mobile, detronând în premieră liderul mondial Nokia.
Numărul total de telefoane vândute include şi 44,5 milioane smartphones, ceea ce înseamnă că Samsung controlează 30,6% din piaţa smartphones, faţă de 24,1% în cazul Apple care a vândut 35,1 milioane iPhones.