Internetul - utilitate publică
Internetul s-a transformat într-o utilitate, pe acelaşi loc ca importanţă precum reţelele de curent electric sau canalizare.
Articol de Sergiu Şteţ, 14 Decembrie 2015, 13:49
Internetul s-a transformat într-o utilitate, pe acelaşi loc ca importanţă precum reţelele de curent electric sau canalizare, şi şi-a depăşit principala caracteristică, de canal media.
Ar fi una dintre concluziile unor studii realizate de BRAT - Biroul Român de Audit Transmedia - ce urmează urmează să fie date publicităţii.
BRAT estimează că în următorul deceniu peste 90% din populaţia oraşelor şi aproape trei sferturi dintre locuitorii de la sate vor utiliza internetul, tendinţa fiind deja vizibilă la aşa-numiţii nativi digitali - tinerii care nu au cunoscut lumea fără internet.
Nativii digitali - tinerii cu vârsta de până la 24 de ani - utilizează internetul în proporţie de peste 95% în mediul urban, procentul fiind de aproape 100% în oraşele mari.
La sate, utilizarea internetului de către nativii digitali este de aproape 85%, fiind limitată mai degrabă din motive de accesibilitate tehnică. Pentru aceşti tineri, internetul nu este un canal media, ca pentru utilizatorii mai în vârstă.
Nativii digitali întreabă de accesul la internet când se cazează la hotel la fel cum generaţia adultă întreba în trecut la recepţie de apă caldă sau căldură. Internetul s-a transformat dintr-un canal media într-o utilitate şi afectează canalele mass-media tradiţionale precum televiziunea, radioul sau presa scrisă.
Televiziunea a început deja să se schimbe, odată cu creşterea numărului de deţinători de televizoare inteligente, smart tv.
Mai bine de unul din zece români are deja smart tv, iar vizionarea liniară a programelor, adică în acelaşi moment de către întreg publicul, în momentul emisiei, pierde teren.
În plus, aproape o treima dintre orăşeni fac cumpărături pe internet şi peste un sfert dintre cei mai tineri de 35 realizează lunar operaţiuni bancare online.