General Motors şi eBay dau mâna pe piaţa auto online
Programul oferă posibilitatea cumpărătorului să negocieze online cu dealerul.
Articol de Ionuţ Dragu, 10 August 2009, 21:14
General Motors (GM) şi eBay au lansat, luni, un program test, în California, prin intermediul căruia utilizatorii pot negocia online cu dealerii achiziţia de vehicule, transmite Reuters.
Programul se va desfăşura în California pentru că aici piaţa auto este dominată în ultimii ani de branduri auto de import şi este cel mai populat stat american cu cea mai mare piaţă de vehicule noi din SUA. Dar şi pentru că în ultimul trimestru, vânzările auto au fost afectate mai grav în California, faţă de alte state, din cauza gravităţii problemelor de pe piaţa imobiliară.
Site-ul pentru achiziţia de maşini, gm.ebay.com, marchează o îndepărtare de la strategia tradiţională de vânzare a vehiculelor în SUA şi are rolul să atragă clienţi pentru General Motors, la o lună după ce grupul a ieşit din faliment.
La programul care se va derula în perioada 11 august-8 septembrie participă peste 225 de dealeri din California, iar site-ul va permite utilizatorilor să compare preţurile modelelor, să negocieze preţurile şi să aranjeze finanţarea şi plata. Cumpărătorii pot accepta preţul oferit sau să indice cât sunt dispuşi să plătească, fiind posibil chiar să negocieze online cu un dealer pentru vehiculul dorit.