FOTO: Salonul Auto de la Paris
Principala atracție a salonului pentru noi românii sunt modelele aduse de Dacia.
Articol de Bogdan Predescu, 30 Septembrie 2016, 09:27
Salonul Auto de la Paris, cel mai mare eveniment auto al toamnei va fi găzduit în perioada 1-16 octombrie de capitala Franței, însă totul începe cu zilele dedicate presei joi şi vineri, în 29 și 30 septembrie.
Aproximativ 1.2 milioane de oameni au vizitat salonul de la Paris la ultima ediție din 2014.
Principala atracție a salonului pentru noi românii sunt modelele aduse de Dacia.
În standul constructorului de la Mioveni am descoperit modelele Sandero, Stepway, Logan și MCV cu partea frontală redesenată, cu aspect nou la bara de protecție, calandrul și proiectoarele de ceaţă, dar și cu luminile de zi care utilizează acum tehnologia LED, cu 4 blocuri optice dreptunghiulare care formează noua semnătură luminoasă a mărcii Dacia.
Am mai bifat ca noutate motorul pe benzină SCe de 75CP, cu un bloc de 3 cilindrii cu capacitatea de 1 litru. La rândul ei gama Duster primește în premieră o cutie automată EDC cu două ambreiaje, cea mai modernă transmisie dezvoltată de Renault în linia proprie de modele.
Și dacă tot am vorbit de Renault să spunem că noul Koleos a fost prezentat la Paris în premieră europeană, după ce prima apariţie a fost în aprilie la salonul auto de la Beijing. SUV-ul de segment D nu este singura atracţie a stadului constructorului francez, deoarece sunt alături de el modele precum noul Grand Scenic, ultima versiune de Megane Sedan, faceliftul micuţului Clio sau camioneta Alaskan, toate lângă un concept-car impresionant denumit TreZor.
Anul acesta de la Salonul Auto de la Paris, lipsesc producători cu renume precum Ford, Volvo, Rolls Royce, Bentley, Aston Martin sau Lamborghini.
Cel puţin absenţa Volvo nu este o surpriză, deoarece brandul suedez a comunicat încă de anul trecut că preferă să investească banii folosiți la un salon auto în campanii de promovare a brandului în mediul online și chiar în comercializarea vehiculelor sale prin aceste platforme.