Dacia SPRING - primăvara ”100% electrică” vine din China
Interesant este că Spring va apărea și în varianta...cargo, cu două locuri și un spațiu util de 620 litri.
Articol de Cătălin Cîrnu, 04 Aprilie 2021, 19:38
Dacia Spring seamănă foarte mult cu Sandero Stepway, dar dimensiunile sunt ceva mai reduse. Păstrează însă același aspect de SUV din clasa mică precum ultimul model de Suzuki Ignis, cu o grilă ce pare uriașă. În partea frontală are 2 blocuri optice cu faruri led. Ne raportăm la un vehicul urban, 100% electric, cu numai 4 locuri și un portbagaj chiar peste așteptări, apropos de segmentul din care face parte.
Interesant este că Spring va apărea și în varianta...cargo, cu două locuri și un spațiu util de 620 litri, un miniVan 100% electric, încercându-se pătrunderea și în acest segment unde concurența e acerbă.
Oficialii spun că autonomia este de maximum 230 de km, distanța dintre București și Constanța, dar după ce m-am mișcat cu ea prin capitală și prin împrejurimi, cred că se impune un popas la o stație de încărcare pentru a fi sigur că ajungi la malul mării. Priza de încărcare este amplasată chiar sub sigla Dacia și există posibilități numeroase pentru a face un plin. În primul rând de la o priză normală de 220 V, ca cea de acasă, dar durează vreo 14 ore. Poți încărca bateria și în regim de viteză în doar 50 de minute, până la 80% din capacitate.
Cu plinul făcut am plecat la drum prin traficul bucureștean. Spring are un demaraj exceptional, doar vorbim despre un automobil electric. Selectorul este plasat la îndemână, pe consola dintre scaunele față și se manevrează simplu, având trei poziții. Drive, pentru mersul înainte, marșarier și neutru, iar frâna de mână este normală, cu manetă. Suspensiile mi s-au părut rigide, simțind în volan fiecare trecere prin suita de gropi de pe traseu.
Viteza maximă din cartea tehnică este de 125 de km/h, dar dacă activezi butonul ECO, autonomia crește cu 10 procente, însă poți rula doar cu maximum 100 km/h. Mașina este sprințară în depășiri, dar până în 80-90 km/h, după această viteză cursa pedalei de accelerație devine mai lungă și trebuie să stai cuminte.
Dacia Spring se fabrică în China, dar respectă normele impuse de Uniunea Europeană și beneficiază de sisteme de siguranță precum ABS, ESP (stabilitate electronică), de asistență la frânare, de recunoaștere vocală, de limitator de viteză, de senzori și de cameră pentru mersul cu spatele. Există și spații de depozitare la interior, oglinzile sunt electrice și încălzite, și mai avem și sistemul de navigație compatibil cu Apple și Android.
Interesant este că popularitatea de care se bucură Dacia Spring i-a surprins chiar și pe oficiali, în condițiile în care aceștia se așteptau la o reacție rapidă din partea firmelor cu flote, care livrează diverse mărfuri în orașe, în limita celor aproximativ 230 de km. Autonomia oferă însă confort și persoanelor fizice nevoite să apeleze zi de zi la mașina personală, încărcarea bateriei fiind impusă săptămânal.