Dacia și Renault la Salonul de la Geneva
După 4 ani de pauză, Salonul Auto de la Geneva a revenit în acest an în locul tradițional la complexul Palexpo de lângă aeroportul din capitala Elveției, chiar dacă majoritatea producătorilor europeni și japonezi nu au fost interesați să participle la acest eveniment. Salonul de la Geneva era singurul care se organiza în fiecare an, în timp ce saloanele de la Paris și Frankfurt se desfășurau alternativ o dată la doi ani.
Articol de Bogdan Predescu, 27 Februarie 2024, 15:27
Grupul Renault are cele mai mari staduri în Palexpo la Salonul Auto de la Geneva, iar constructorul francez a deschis cum nu se putea mai bine evenimentul, obținând titlul onorific Car Of The Year pentru anul în curs, un premiu acordat modelului Renault Scenic E-Tech Electric, un model care a fost urmat în clasament de BMW Seria 5 și de Peugeot 3008. Liniștiți și cu trofeul expus în stand, francezii au mai așteptat puțin și au lansat premiera mondială a modelului Renault 5 E-Tech electric o reinterpretare a clasicului R5, un micuț simpatic de clasă B, fabricat în întregime în Franța. Mașina înlocuiește în gamă modelul ZOE, și deja se știe că va avea un preț competitiv, încă ne anunțat oficial, dar se pare că este undeva la aproximativ 25.000 de euro.
Al doilea stand, ca mărime la Salonul Auto de la Geneva, este standul celor de la Dacia, acolo unde în prim plan este noul SUV Duster, ajuns la a treia generație, dezvoltată acum pe platforma CMF-B, și care dispune de un design mai robust și mai atrăgător, dar și cu o ofertă interesantă de motorizări foarte bine adaptate cerințelor din piață. Alături de Duster, este prezent la Geneva și nou Spring prezentat în premieră în urmă cu doar câteva zile la Paris. Cum era de așteptat, noul Spring adoptă nouă direcție estetică a mărcii, cu semnătura luminoasă în formă de Y, prezentă atât pe blocurile optice față, cât și pe cele din spate. Comenzile pentru noul Spring se vor deschide în această primăvară, iar lansarea pe piață pentru public este programată undeva în această vară. Tot în standul Dacia de la Geneva mai regăsim modelele Sandero, Jogger dar și noul proiect sportiv Dacia Sandrider, o provocare pentru contructorul nostru de a intra în lumea raliurilor, cu promisiunea unei evoluții cât mai interesante în Dakar 2025.
Am stat de vorbă la Geneva cu Mihai Bordeanu – Managing Director Dacia