Dacia prezinta noul Duster
La mai bine de un deceniu, Duster a fost lansat într-o nouă înfățișare. Este a treia generație a celui mai cunoscut și apreciat SUV fabricat în România.
Articol de Cătălin Cîrnu, 03 Septembrie 2021, 00:05
Noul Duster a suferit transformări remarcabile. La exterior avem o grilă redesenată cu noua identitate vizuală Dacia, completată cu luminile de zi în formă de „Y” datorită farurilor cu led. De remarcat și calandrul cu elemente cromate în relief care amintesc de cele etalate de modelul Spring, în vreme ce stopurile pătrățoase beneficiază de un alt design.
La interior, modificările sunt și mai evidente. Arhitecții habitaclului au umblat la consola centrală echipată cu un ecran tactil de 8 inch, exact ca cel etalat de noile Logan și Sandero. Softul oferă șoferului sau pasagerilor o multitudine de date, unele special destinate montaniarzilor grație altimetrului sau busolei. Sub panoul de bord au apărut și două prize noi USB, dublate pe cotiera cu un spațiu de depozitare de peste 1 litru pentru pasagerii din spate, care se pot conecta în orice moment fără să fie nevoiți să apeleze la șofer sau la cel aflat pe scaunul din dreapta.
Noul Duster este echipat cu o cameră multiview, care oferă avantajul de a urmări pe ecranul display-ului cele mai bune unghiuri în momentul parcării într-un loc îngust sau la mersul în marșasier. Sistemul MediaNav este compatibil cu Apple Car și Android Auto și facilitează conectivitatea cu orice accesorii ale pasagerilor.
Nu lipsesc sistemele de siguranță prezente pe mai toate mașinile de astăzi. Controlul stabilității, asistența la frânarea de urgență sau la pornirea din rampă ori avertizarea sonoră la depășirea liniei de separare a benzilor. Și pentru că Duster rămâne și un cățărător, datorită sistemului de tracțiune integrală disponibil doar pe câteva versiuni, SUV-ul românesc a primit de la frații săi din alianță Koleos sau Qashqai și controlul adaptiv al coborării ce poate fi accesat în condiții dificile printr-o simplă apăsare a butorului din stânga șoferului.
Gama de motorizări a fost primenită, noutatea principală fiind totuși cutia automată în 6 trepte EDC, care ajută la scăderea consului de carburant și la reducerea noxelor de dioxid de carbon. Motoarele propuse de noul Duster sunt cele pe benzină TCE, în 3 sau 4 cilindri, dar și ultracunoscutul diesel de 1,5 l. Pentru cei care vor să parcurgă distanțe mari, fără să alimenteze prea des, avem varianta echipată cu propulsor pe benzină și un rezervor suplimentar de 50 de litri cu GPL, cele două plinuri oferind o autonomie de peste 1.000 de km. Consumul înregistrat la test drive s-a situat la aproximativ 9 l/100 de km pentru GPL și 6,8 pentru benzină.
Pentru a marca momentul lansării pe piața din România, cei de la Dacia au pregătit o serie limitată numită Duster Urban, în portbagajul căruia, primii 1.000 de clienți vor descoperi un cadou spectaculos: o trotinetă electrică! O găselniță de marketing pentru o piață auto în care rivalii sunt redutabili: Ford EcoSport și Puma, Suzuki Vitara sau Peugeot 2008.