Dacia JOGGER, superoferta 3 în 1!
Jogger se înscrie in filozofia mărcii și raspunde unor cerințe de bun simt, dar pe care in acest moment nu le oferă alte mașini, întrucât Jogger este o nouă găselniță a Dacia.
Articol de Cătălin Cîrnu, 23 Ianuarie 2022, 08:46
Mezinul familiei Dacia mizează pe 3 atuuri, din tot atâtea clase, pe care le-a mixat pentru un automobil destinat iubitorilor de natură și a vacanțelor. Termenul “adventure” folosit în campania de marketing oferă valențe de off-road, dar într-o mică măsură. Garda la sol de 20 cm și suspensiile bine setate te poartă silențios și comod pe drumuri de macadam sau ușor accidentate.
Modularitatea este unul dintre punctele forte ale lui Jogger. Automobilul poate fi configurat cu 5, 6 sau 7 locuri. Impresionant este că toate pozițiile pot fi ocupate de adulți voinici și înalți, spațiul fiind remarcabil și la nivelul picioarelor. E adevărat că nu prea rămâne loc de bagaje, dar la interior sunt multiple spații de depozitare pentru obiectele uzuale. La nevoie însă poți renunța ușor la ultimele două scaune, rabatând bancheta spate pentru ca volumul să atingă valoarea de 1.800 litri.
Jogger cântărește 1.200 de kg și în varianta în care are la bord 7 adulți ajunge la cel puțin 1.7 tone, detaliu care merită analizat in condițiile in care mașina vine echipată doar cu motorul de un litru, in 3 cilindri și in doua versiuni: TCE 110 CP și ECO-G 100 de CP, la care se adaugă și un rezervor GPL de 40 litri pentru o autonomie de aproximativ 1.000 de km. Propulsorul este mic dar compact, iar înlocuitorul MCV-ului nu ne poate oferi accente de sportivitate, însă e greu de spus cum se descurcă la urcare pe Tranfăgărășan spre exemplu. Cu 2 oameni la bord ai nevoie de un timp rezonabil pentru a atinge 100 km/h, iar în a-6-a treaptă, la 3.000 de turații/minut, depășești viteza legală pe autostradă.
Desi Jogger poate fi comandat în multiple configurații, existând 3 niveluri de echipare, autoturismul nu va beneficia ulterior nici de cutia de viteze automată și nici de dieselul traditional de 1,5 litri al alianței.
În funcție de dotări avem oglinzi manuale sau electrice, aer condiționat manual sau bidericțional și sisteme de siguranță multiple: 6 airbaguri, direcție asistată electronic, detector de unghi mort, asistență la frânarea de urgență și multe altele, Dacia demonstrând că păstrează ritmul în raport cu noutățile tehnologice.
Sistemul Media Nav simplu și accesibil poate prelua toate funcțiile unui smartphone pentru a menține atenția șoferului doar la drum. Avem comenzile plasate pe volan dar și ultracunoscutul satelit pe care îl cunoaștem de la mai toate modelele dacia sau Renault.
Interesant este că Dacia a lansat pe piața modelul Jogger încercând să fie prima într-un mixt de clase, singurul adversar situat în apropiere numindu-se Fiat Tipo, conform oficialilor de la Mioveni.