Creşte valoarea companiilor din domeniul tehnologic
Companiile Apple, IBM, Microsoft, Google, Intel şi Hewlett-Packard se regăsesc în top zece al celor mai mari 100 de mărci din întreaga lume, potrivit clasamentului Interbrand.
04 Octombrie 2011, 11:08
Coca Cola a fost catalogată pentru al 12-lea an consecutiv drept cea mai valoroasă companie din lume, în clasamentul Interbrand al celor mai mari 100 mărci din întreaga lume.
Companiile din domeniul tehnologic vin însă din urmă, Apple, IBM, Microsoft, Google, Intel şi Hewlett-Packard regăsindu-se între primele zece mărci din lume, potrivit Rompres.
Apple, producătorul produselor iPhone şi iPad a urcat nouă locuri, clasându-se pe locul opt.
"Apple a creat un întreg mod de viaţă", a declarat directorul Interbrand, Jez Frampton.
Potrivit acestuia, valoarea brandului a crescut ca urmare a succesului înregistrat pe piaţa tabletelor iPad, unde este lider.
"Dacă ne uităm la intenţiile globale de a achiziţiona o tabletă, 85% din cei intervievaţi spun că ar dori să cumpere un iPad. Niciun alt concurent nu are o pondere mai mare de 5%", a declarat directorul Interbrand.
La polul opus, cel mai mare declin a fost înregistrat de compania Nokia, care a căzut de pe locul opt pe locul 14.
Producătorul taiwanez de telefoane mobile HTC a intrat pentru prima dată în top 100, urcând până pe locul 98.
Este pentru prima oară când o companie taiwaneză se numără printre cele mai valoroase 100 de mărci din lume, notează realizatorii clasamentului.
Interbrand clasifică companiile după profitul pe care îl fac graţie mărcilor lor.
Compania utilizează o formulă de calcul care combină soliditatea mărcii şi rolul său în crearea cererii, printre alţi factori.