Apple a lansat noua generaţie de IPhone
Apple a lansat luni cel de-al patrulea model iPhone, directorul companiei prezentându-l ca cel mai mare salt tehnologic din familia de telefoane a companiei.
Articol de Ionuţ Dragu, 08 Iunie 2010, 10:46
Compania Apple a lansat cel de-al patrulea model al familiei iPhone, la San Francisco, variantă mai subţire cu 25% decât modelul anterior.
Directorul general al companiei Apple, Steve Jobs, a prezentat la evenimentul anual Apple developers conference, un smartphone redesenat, denumit iPhone 4, cu un preţ recomandat de pornire de 199 de dolari în Statele Unite.
Noul model de telefon se laudă cu un ecran de o calitate mai ridicată, o baterie cu viaţă mai lungă, video chat prin internet fără fir (Wi-Fi) şi un senzor giroscop pentru jocuri.
IPhone 4 se confruntă însă cu o doză de scepticism din partea specialiştilor, care consideră că multe dintre inovaţiile aduse erau aşteptate şi nu surprind pe nimeni, iar telefonul reuşeşte tot mai greu să-şi facă loc în centrul atenţiei pe o piaţă extrem de competitivă şi aglomerată.
Steve Jobs a arătat la lansarea oficială că iPhone 4, construit în jurul aceluiaşi procesor care stă la baza iPad-ului, reprezintă cel mai mare salt tehnologic din familia de telefoane a Apple.
În faţa unei săli pline cu jurnalişti, bloggeri şi oameni din industria IT, Steve Jobs a mai anunţat că până pe 18 iulie iPhone 4 va fi lansat din 24 iunie în cinci ţări, urmate de alte 13.
Apple vrea să marcheze cea mai rapidă campanie de comercializare a telefonului IPhone de la lansarea primului model din vara lui 2007, până în septembrie 2010.
Lansat în 2007, acest model de telefon a devenit un standard pentru industria telefoanelor inteligente, toţi marii producători începând rapid să se orienteze şi să se raporteze la modelul Apple.
Aplpe a vândut 8,75 milioane de iPhone-uri în primul trimestru al acestui an, care au reprezentat 40% din veniturile companiei, cu o marjă de profit estimată la 60%.
Deşi computerul-tabletă iPad a avut un succes neaşteptat în primele două luni de la lansare, cu două milioane de unităţi vânute în 60 de zile, iPhone rămâne principalul segment de creştere al Apple.
Compania încearcă să-şi crească puternic prezenţa în afara continentului nord-american, unde penetrarea iPhone este încă relativ mică.
Ultimele date ale companiei de cercetare de piaţă Gartner arată că vânzările iPhone au crescut cu 15% în primul trimestru, modelul ocupând poziţia a treia pe piaţa internaţională a smartphone-urilor.
Pe primele două locuri se situează Nokia şi RIM.
Gama de telefoane bazate pe sistemul de operare Android al Google, oferite de producători precum Motorola, HTC Corp, Samsung sau Dell, a înregistrat o creştere puternică, ocupând poziţia a patra, foarte aproape de modelul oferit de Apple.