EURO 2020 ar putea îmbunătăți infrastructura României
Autoritățile s-au angajat ca magistrala de metrou care leagă oraşul de Aeroportul Otopeni să fie funcţională, iar A3, care unește capitala de Ungaria, trebuie să fie gata.
19 Septembrie 2014, 19:24
România va găzdui, pentru prima dată în istorie, meciuri la Campionatul European de Fotbal.
Arena Naţională din Bucureşti a fost desemnată una din cele 13 gazde ale EURO 2020, o ediţie omagială, organizată în mai multe ţări de pe continent.
Dincolo de importanţa sportivă şi plusul de imagine, Euro 2020 ar urma să aducă şi beneficii economice, precum şi îmbunătăţiri ale infrastructurii
România s-a angajat, printre altele, să îmbunătăţească infrastructura în situaţia în care capitala va fi una din gazdele turneului.
Ar urma astfel ca magistrala de metrou care leagă oraşul de Aerportul Otopeni să fie funcţională, iar autostrada Autostrada A3 care leagă capitala de Ungaria, o altă gazdă a competiţiei, să fie finalizată.
Magistrala de metrou Bucureşti -Otopeni presupune costuri de peste 1 miliard de euro.
Studiul de fezabilitate este în curs de revizuire, deoarece s-a constat că proiectul n-ar fi tocami viabil din punct de vedere economic.
Tot în perspectiva Campionatului European, zona din jurul stadionului va fi reamenajată şi patru baze sportive din capitală, locul de antrenament al echipelor naţionale care vor veni la Bucureşti, vor fi modernizate.
În 2012, Bucureştiul a organizat finala Ligii Europa, a doua competiţie ca importanţă de pe continent.
Atunci, hotelierii au comunicat încasări de peste 10 milioane de euro, în numai două zile.
La Campionatul European din anul 2020, Bucureştiul va găzdui patru meciuri: trei în grupe şi o optime de finală.