Zeci de nave din portul Constanţa, avertizate
38 de nave pe care lucrează 463 de navigatori, vase cu vechime între 10 şi 40 de ani, au fost verificate şi avertizate ca urmare a neregulilor constatate de autorităţi.
30 Mai 2014, 15:37
Practicile din Marea Neagra sunt mai mereu in afara regulilor internationale, navele sunt foarte vechi, nu sunt acoperite de polite de asigurare pentru acoperirea reala a riscurilor de imbolnaviri, accidente si decese.
Salariile sunt foarte mici si de foarte multe ori neplatite, se fac foarte multe abuzuri asupra marinarilor, munca la negru si lipsa sigurantei locului de munca duc deseori la accidente iar desele naufragii ale navelor sunt soldate cu pierderea de vieti omenesti.
Acestea sunt concluziile celor cinci zile de controale la bordul navelor aflate in porturile maritime romanesti la care au participat reprezentanti din partea Autoritatii Navale Romane, Sindicatului Liber al Navigatorilor, Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, Inspectoratului ITF Romania si voluntari.
Au fost inspectate 38 de nave pe care lucreaza 463 de navigatori europeni si non europeni, vase cu vechime intre 10 si 40 de ani.
Dintre acestea, 71% sunt nave sub standard care nu mai corespund legilor maritime internationale.
La 25 nave nu existau contracte colective iar salariile erau sub nivelul legal acceptat la nivel international, 3 nave nu aveau certificate de asigurare P&I, alte 3 nave aveau intirzieri de plata la salariile navigatorilor de peste 2 luni, o nava este suspecta ca are un contract dublu iar 2 nave sunt abandonate in portul Constanta.
Toate aceste nave au primit avertismente si nu vor mai putea ajunge in porturile de la Marea Neagra daca nu sunt remediate problemele constatate la bord.