Vești proaste pentru șoferi
După eșecul Autostrăzii A 3 Comarnic – Brașov, se reziliază contractul pentru centura Comarnic și se anulează licitația pentru varianta Bușteni.
Articol de Alex Lancuzov, 14 Mai 2018, 13:09
După eșecul Autostrăzii A 3 Comarnic – Brașov, se reziliază contractul pentru centura Comarnic și se anulează licitația pentru varianta Bușteni.
Contractul pentru realizarea centurii Comarnic a fost reziliat iar procedura de licitație pentru construirea centurii Bușteni se anulează, precizează Compania de Drumuri într-un răspuns pentru RRA. În cazul centurii Comarnic - o șosea de doar 3 km. și o singură bandă pe sens- contractul a fost semnat în urmă cu o jumătate de an DAR antreprenorul nu a depus scrisoarea de garanție bancară în condițiile legii : ,, Referitor la situaţia contractuală a centurii Comarnic, vă comunicăm că CNAIR SA a transmis Notificarea de Reziliere a contractului nr. 92/95340/05.12.2017, privind proiectarea şi execuţia “Varianta de Ocolire Comarnic: Obiectiv I: km 0+000 – km 2+850”. Astfel contractul fiind reziliat nu se va mai emite ordin de începere a lucrărilor la acest segment de variantă de ocolire.’’ arată CNAIR.
Încă de la atribuirea contractului s-a pus problema dacă firma din Italia care a câștigat poate susține proiectul având doar o cifră de afaceri nesemnificativă și foarte puțini angajați.
Pentru varianta Bușteni, un drum de doar 1 km. au fost probleme și cu exproprierile. ,,Referitor la situaţia contractuală a centurii Buşteni vă comunicăm că CNAIR SA a transmis, în data de 08 mai 2018, participanţilor la procedura de licitaţie deschisă aferentă atribuirii contractului care are ca obiect: "Proiectare şi execuţie Varianta de Ocolire Buşteni: Obiectiv 1 Buşteni Sud, km 0+000-km 1+020" anunţul de anulare a procedurii. ’’
Licitațiile pentru centurile Comarnic și Bușteni au fost lansate încă din 2015, aveau termen de proiectare și execuție de doar câteva luni iar acum, singura soluție pentru fluidizarea circulației în cele două zone foarte aglomerate rămâne derularea proiectului pentru Autostrada Comarnic-Brașov. Din cele cinci loturi ale drumului de mare viteză doar tronsonul de lângă Brașov este contractat și aproape pregătit pentru șantier.
Pe DN 1 Valea Prahovei, în următoarele trei –patru săptămâni se lucrează cu semafoare pentru reparații la pasajul de la intrarea în Predeal dinspre Sinaia iar din această vară vor începe reparații capitale la podul de la Azuga, lucrări care ar putea dura șase luni și se vor desfășura sub trafic.