Vânzarile de autoturisme noi, scădere de 40% în ianuarie și februarie
Vânzarile de autoturisme noi au scăzut în România cu aproape 40% în primele două luni ale acestui an.
Articol de Sorin Croitorescu, 15 Martie 2021, 19:22
Vânzarile de autoturisme noi au scăzut în România cu aproape 40% în primele două luni ale acestui an, comparativ cu intervalul similar din 2020. Datele au fost publicate astăzi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
În ultimele patru luni ale anului trecut, au fost consemnate creşteri ale numărului de înmatriculări, dar anul 2021 a început cu o scădere semnificativă în luna ianuarie, de peste 46%, iar în februarie scăderea a fost de doar 19%. Ponderea autoturismelor pe benzină a scăzut cu cinci puncte procentuale, ajungând la circa 60% din total, în vreme ce autoturismele cu motoare diesel au o cotă de 26%.
Autoturismele electrice sau hibrid au ajuns să deţină o cotă de piaţă de peste 13%, de două ori mai mare faţă cea pe care o aveau la finalul intervalului similar din anul precedent. În ceea ce priveşte tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii au fost realizate, în primele două luni, de către persoane juridice, care acoperă 65% din total.
La categoria de autovehicule comerciale uşoare s-a înregistrat un recul de doar 14%, după primele două luni ale anului în curs, faţă de aceeaşi perioadă din 2020, mai mic faţă de cel înregistrat de autoturisme.