Vânzarea de carte, afectată de criză
Conform unui studiu românii au reînceput să frecventeze cinematografele dar citesc mai puţin.
Articol de Olga Sandu, 25 Martie 2010, 15:02
Ministerul culturii a analizat felul în care situaţia economică tot mai dificilă din ultima perioadă a influenţat consumul de produse culturale.
Criza a dus la scăderea vînzării de carte dar, surprinzător, la creşterea consumului de film la cinematograf.
Cifra de afaceri a scăzut în această perioadă ca urmare a efectelor crizei. În acelaşi timp, s-a înregistrat o scădere a finanţării din sponsorizări, au crescut împrumuturile bancare şi au scăzut investiţiile în ceea ce priveşte aparatura, formarea personalului specializat şi promovarea evenimentelor culturale.
Lumea frecventează sălile de cinematograf acolo unde acestea mai există. Sunt preferate sălile de cinema în special amenajate în hipermarketuri. Este vorba de spaţiile care sunt dotate cu tehnologia 3D, de ultimă generaţie, ceea ce a făcut ca numărul biletelor să crească de la 3,2 milioane în 2008 la 4,6 milioane de bilete vândute în 2009.
Creşteri semnificative se înregistrează şi în ceea ce priveşte domeniul muzical, domeniul artelor, spectacolului chiar în ceea ce priveşte vânzarea de carte.