Trenuri preorășenești pe rutele București- Fundulea şi București –Buftea
Articol de Alex Lancuzov, 13 Decembrie 2019, 12:12
Noul Mers al Trenurilor 2019 – 2020
Trenuri preorășenești pe rutele București- Fundulea, București –Buftea și Iași –Ciurea
Se reduce durata de călătorie pe rutele București –Suceava și Sighișoara -Curtici
Trenurile de călători vor circula cu 140 de km/h pe tronsoanele feroviare modernizate dintre Sighișoara și Simeria iar pentru București și Iași se introduc garnituri preorășenești pentru navetiști – sunt printre cele mai importante modificări din Noul Mers al Trenurilor care intră în vigoare duminică, 15 decembrie. Programul feroviar de circulație este disponibil pentru perioada 15 decembrie 2019 – 12 decembrie 2020.
Coridorul Curtici – Sighișoara este singura rută pe care CFR Infrastructură derulează lucrări de modernizare cu fonduri europene iar de duminică, 15 decembrie, prin recepția celor trei loturi dintre Sighișoara și Coșlariu ( aprox. 100 km.) viteza trenurilor de călători va crește de la 100/110 la 140 de km/h, scurtând astfel durata de călătorie spre și dinspre vestul Țării.
Pentru ruta București –Suceava au fost eliminate restricțiile de viteză iar trenurile Inter Regio vor face cu aproape o oră mai puțin. Noutățile vizează și trenurile speciale pentru navetiști. În Moldova pe relația Iași – Ciurea iar în zona Capitalei dinspre Buftea și Fundulea. Practic pentru relația București –Fundulea, se prelungește traseul dincolo de Gara Obor și Pantelimon cu 13 perechi de trenuri în circulație. Este un serviciu nou, util mai ales pentru navetiști, prima garnitură plecând de la Fundulea la 06 40 de minute cu sosire peste o jumătate de oră în Gara de Nord iar din București spre Fundulea ultima plecare este la ora 20. În plus, cu o investiție minimă, în zona șoselei Petricani s-ar putea amenaja o haltă pentru transportul celor care lucrează în zona de birouri din Pipera și Voluntari. A doua rută deservită este București Nord –Chitila- Buftea cu 26 de trenuri în circulație. De la Buftea până în Capitală, cu mașina sau microbuzul la orele de vârf se face peste o oră în timp ce trenul ajunge într-un sfert de oră iar autobuzele Societății de Transport din Buftea vor avea graficul coordonat cu mersul Trenurilor.
Trenurile CFR Călători vor opri și în Halta Parc Mogoșoaia asigurând astfel o legătură mai bună între București ( Gara de Nord) și Mogoșoaia. Operatorul feroviar de stat anunță că, vor fi 16 trenuri pe zi dus –întors după cum urmează : 9 garnituri cu plecare din Mogoșoaia spre Capitală, prima la 5 56 cu sosire la 6 17 minute iar ultimul tren pleacă la ora 20 06. Dinspre Capitală spre Mogoșoaia primul tren pornește la 05 25 iar ultimul la 19 36. Prețul unui bilet pornește de la 3,9 lei la trenurile Regio. Abonamentul lunar : 85 lei.
CFR Călători va menține în circulație linia Oravița – Anina, dar va renunța la ruta Fieni –Pietroșița în jud. Dâmbovița.