Trei picturi din muzeul din Rotterdam, "arse"
Cenuşa analizată în dosarul furtului de la muzeul din Rotterdam provine din arderea a cel puţin trei tablouri realizate în tehnica uleiului pe pânză, potrivit expertizei.
Articol de Sorin Solomon, 06 August 2013, 18:52
Cenuşa analizată în dosarul furtului de tablouri de la Muzeul din Rotterdam provine din arderea a cel puţin 3 picturi în ulei pe pânză, arată rezultatul expertizei făcute de specialiştii de la Muzeul Naţional de Istorie.
Cenuşa a fost ridicată de la locuinţa mamei unuia dintre cei şase inculpaţi în dosar.
Analiza fizico-chimică a fost făcută în perioada 26 aprilie - 18 iulie, de către o echipă formată din trei experţi, care au analizat cenuşa utilizând mai multe metode, şi anume microscopia optică şi electronică, spectrometria cu fluorescenţa de raze X şi difracţia de raze X.
Ea a declarat la audieri că le-ar fi ars în sobă pentru a-şi proteja fiul, apoi şi-a schimbat declaraţia.
În 15 iulie, procurorii DIICOT i-au trimis în judecată pe Radu Dogaru, Eugen Darie, Alexandru Bitu, Olga Dogaru, Petre Condrat şi, în lipsă, pe Adrian Procop, în dosarul privind furtul celor şapte tablouri de la Muzeul Kunsthal din Rotterdam, valoarea prejudiciului fiind estimată la 18 milioane de euro.
Adrian Procop şi Radu Dogaru sunt acuzaţi că, în noaptea de 15 spre 16 octombrie 2012, au intrat prin efracţie în Muzeul Kunsthal din Rotterdam, cu complicitatea lui Darie, de unde au furat şapte picturi în ulei şi acuarele.
De la muzeul din Rotterdam au fost furate atunci tablourile "Tete d´Arlequin" de Pablo Picasso, "La Liseuse en Blanc et Jaune" de Henri Matisse, "Waterloo Bridge" şi "Charing Cross Bridge" de Claude Monet, "Femme devant une fen?tre ouverte, dite la fiancée" de Paul Gauguin, "Autoportrait" de Meyer de Haan şi "Woman with Eyes Closed" de Lucian Freud.
Primul termen de judecată este pe 13 august.