Transportatorii români, nemulţumiţi de noile restricţii rutiere
Transportatorii spun că restricţiile impuse în aceste zile caniculare pe drumurile publice camioanelor şi tirurilor de mare tonaj se aplică discriminatoriu numai şoferilor români.
Articol de Roxana Dumitrescu, 05 Iulie 2012, 16:34
Restricţiile impuse în aceste zile caniculare pe drumurile publice camioanelor şi tirurilor de mare tonaj, pentru a nu strica asfaltul, îi nemulţumesc pe transportatori.
Aceştia susţin că măsurile s-ar aplica discriminatoriu numai şoferilor români.
Orarul de odihnă obligatoriu ar fi dat peste cap, mărfurile se perisează iar scutirea de la plata rovinetei, pentru perioada de caniculă anunţată miercuri de Compania de Autostrăzi şi Drumuri, nu ar compensa nici pe departe pierderile pe care transportatorii le înregistrează în această perioadă.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale încearcă să evite o situaţie similară din luna iunie, atunci când decizia de restricţionare a circulaţiei camioanelor pe caniculă a fost anunţată în ultimul moment, fără nicio posibilitate de compensare, pentru transportatorii care plătiseră deja rovineta valabilă în perioada respectivă.
Acum, prin procedura anunţată pe site-ul companiei, se oferă posibilitatea ca cei care nu au voie să circule pe drumurile naţionale şi pe autostrăzi până pe 6 iulie, din cauza temperaturilor prea mari dar care au plătit deja rovineta, să o poată reutiliza pentru un număr de zile echivalente în oricare altă perioadă până la sfârşitul lunii.
Deşi salutară, întrucât îi scuteşte pe transportatori de anumite pierderi, decizia omite alte efecte şi provoacă disfuncţiuni majore în circulaţia camioanelor, consideră secretarul general al Confederaţiei Naţionale Rutiere, Mayer Siegfried.
"Există nişte pierderi semnificative suferite de către firmele de transport care nu pot ca să-şi îndeplineaască sarcinile de serviciu, sarcinile economice pe care le au ei, contracte în derulare. De multe ori şi transportatorii plătesc unele penalizări, pentru că marfa nu ajunge la timp.
"După cum bine ştiţi, această restricţie se referă doar la perioada din timpul zilei dar camioanele peste 7,5 tone au în dotare nişte aparate care măsoară timpii de conducere şi de odihnă.
"Dacă noi suntem întrerupţi artificial de către o restricţie în plus faţă de Regulamentul 561/2006 al Consiliului Europei care reglementează timpii de conducere şi de odihnă, se produce o reacţie în lanţ, se dă totul peste cap.
"Deci, restricţia respectivă este cu mult mai mare decât ceea ce pare la primul moment", a declarat Mayer Siegfried.
Deşi restricţia este valabilă teoretic pentru toţi, "în practică lucrurile stau altfel"
În plus, Confederaţia Naţională Rutieră atrage atenţia că deşi restricţia este valabilă teoretic pentru toţi, în practică lucrurile stau altfel.
"Noi stăm pe marginea drumului, noi fiind transportatorii români, şi turcii circulă bine mersi, că, vezi Doamne, ei nu înţeleg limba şi, "i don't know", când eşti oprit de către Poliţie.
"Pe români îi poate amenda pe ăştia, din păcate, doar declaraţii", a completat Mayer Siegfried.
Transportatorii consideră că pe viitor aceste restricţii trebuie discutate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale cu patronatele din domeniu, pentru găsirea unor soluţii de comun acord, deşi cea mai bună soluţie este refacerea drumurilor naţionale, astfel încât aceste restricţii să nu mai fie necesare, indiferent de temperaturile înregistrate.
Nouă judeţe din vestul ţării se află până vineri sub cod portocaliu de caniculă şi disconfort termic cu temperaturi ce pot ajunge la 39 de grade, în timp ce pentru restul regiunilor este valabilă o avertizare cod galben, potrivit Administraiei Nationale de Meteorologie.
Judeţele aflate sub cod portocaliu sunt Satu Mare, Bihor, Arad, Alba, Hunedoara, Timiş, Caraş Severin, Mehedinţi şi Dolj.