România, ultimul loc în privinţa autostrăzilor din UE
Din luna aprilie a acestui an şi până în prezent s-a dat în folosinţă un singur tronson de autostradă, Medgidia - Constanţa, 21 de kilometri.
Articol de Răzvan Stancu, 20 Octombrie 2011, 13:05
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNANDR) anunţă deschiderea a patru lucrări pe următoarele tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV Pan-european, care va lega Bucureştiul de Nădlac, se arată într-un comunicat de presă.
Se vor deschide lucrările la şantierul autostrăzii Nădlac-Arad lot 1(km 0 al autostrăzii Nădlac Arad, la graniţa cu Ungaria), lotul 2 din acelaşi tronson (nod rutier Arad, intersecţia cu bypass Arad), autostrada Timişoara-Lugoj lot 1 (nod rutier Giarmata, intersecţia cu autostrada Arad-Timişoara) şi lucrările la şantierul autostrăzii Orăştie – Sibiu lot 4 (intersecţia cu Drumul judeţean 143b).
Potrivit CNADNR, execuţia acestor tronsoane va dura un an şi jumătate, la care se adaugă 4 ani perioadă de garanţie.
Finanţarea lucrărilor este asigurată din fonduri nerambursabile europene (85%) şi de la bugetul de stat (15%).
Din luna aprilie şi până în prezent lucrările la mai multe porţiuni de autostradă au avansat, astfel, porţiunile dintre Nădlac şi Arad, Timişoara şi Lugoj, Orăştie şi Sibiu, Cernavodă şi Medgidia au trecut de la faza de pregătire la faza de execuţie.
O porţiune de 21 de kilometri din tronsonul Medgidia - Constanţa al autostrăzii A2, a fost dată în folosinţă la 30 iulie 2011.
Autostrada A1 face parte din coridorul IV european de transport, în prezent fiind funcţionale segmentele care leagă Bucureştiul de Piteşti şi un altul de aproximativ 17 km care ocoleşte oraşul Sibiu pe la nord.
La finalul lucrărilor, autostrada urmează să lege Bucureștiul de Pitești, Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac, făcând legătura cu autostrăzile din Ungaria.
Harta autostrăzilor din România, luna octombrie 2011. Click pe poză pentru mărire.
Autostrada A2 face legătura între Bucureşti şi Constanţa distanţa totală fiind de aproape 197 de kilometri.
Până în prezent sunt date în folosinţă tronsoanele Bucureşti - Cernavodă şi Medgidia – Constanţa.
La finalul anului anterior, premierul Emil Boc a inaugurat încă zece kilometri din Autostrada Transilvania, porţiunea cuprinsă între Turda şi Câmpia Turzii.
Lungimea totală a autostrăzii Transilvania este de 415 km, din care doar 52 de kilometri sunt daţi în folosinţă.
Harta autostrăzilor din România până în luna aprilie 2011. Click pe poză pentru mărire.
România, se menţine pe ultimul loc la nivelul UE în privinţa autostrăzilor
Potrivit datelor Institutului European de Statistică, Eurostat, România ocupă ultimul loc la nivelul Uniunii Europene în ceea ce priveşte numărul kilometrilor de autostradă la mia de kilometrii pătraţi.
Astfel, România are un kilometru de autostradă la mia de kilometri pătraţi.
Ţara noastră este urmată în acest top de către Estonia, Finlanda şi Polonia, însă acestea au doi kilometri de autostradă la mia de kilometri pătraţi.
Bulgaria, Suedia, Lituania, Irlanda, Slovacia şi Republica Cehă au sub 10 kilometri de autostradă la mia de kilometri pătraţi.
Cele mai dense reţele de autostrăzi din Europa se găsesc în Olanda, Belgia, vestul Germaniei şi în Marea Britanie.
În ceea ce priveşte statistica la nivel naţional, Olanda are cea mai densă reţea de autostrăzi, 77 km/1 000 km2, fiind urmată de Belgia (58 km/1 000 km2), şi Luxemburg (57 km/1 000 km2).
La o distanţă ceva mai mare se află Germania, Slovenia, Cipru şi Spania cu câte 35 de kilometri de autostradă la mia de kilometri pătraţi.
--fb1 --fb2