România şi Ungaria îşi unesc autostrăzile nefinalizate
România şi Ungaria au decis marţi conectarea autostrăzilor din cele două state, chiar dacă nici unul dintre drumuri nu ajunge deocamdată la graniţa comună.
Articol de Emil Groza, corespondent RRA în Ungaria, 05 Iulie 2011, 20:00
Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, şi secretarul de stat responsabil cu infrastructura din cadrul ministerului ungar al dezvoltării naţionale, Pal Volner, au semnat marţi la Budapesta două acorduri interguvernamentale privind conexiunile dintre autostrăzile dintre cele două ţări.
România şi Ungaria au decis conectarea autostrăzilor din cele două state, chiar dacă nici unul dintre drumuri nu ajunge deocamdată la graniţa comună.
Totuşi, Ungaria e mult mai aproape de terminarea proiectelor, mai lipsindu-i doar câţiva kilometri din traseu.
Cât priveşte România, din toate autostrăzile anunţate a fi construite în Transilvania, până acum există doar câteva zeci de kilometri.
Potrivit ministrului transporturilor Anca Boagiu, conectarea autostrăzilor pe direcţia Arad-Szeged se va face în 2013, care este şi data finalizării lucrărilor.
În ceea ce priveşte a doua autostradă, Anca Boagiu a făcut referire la activitatea unui grup de coordonare a proiectelor dintre România şi Ungaria.
Tronsonul autostrăzii M 43 din Ungaria, cu o lungime de 31,6 kilometri, între localităţile Szeged şi Mako, a fost inaugurat în urmă cu câteva luni şi este de aşteptat ca sectorul de aproximativ 23 de kilometri până la graniţa cu România la Nădlac să fie finalizat în 2013, conform afirmaţiilor secretarului de stat ungar Pall Volner.
Pregătirile pentru construirea tronsonului autostrăzii M 4 între localităţile ungare Berettyóújfalu şi Nagykereki de la graniţa cu România sunt în desfăşurare, şoseaua urmând să ajungă la frontiera cu ţara noastră în 2016.