România promite să dubleze capacitatea de transport naval al cerealelor din Ucraina pe Dunăre
Articol de Maria Măndiţă, Galaţi, 11 August 2023, 18:51
România promite că în perioada următoare va lua măsuri astfel încât să crească tranzitul cerealelor ucrainene de la două la patru milioane de tone pe lună. Una dintre aceste măsuri se referă la creșterea numărului de piloți de nave care să asigure ghidarea vapoarelor cu grâne pe Dunăre către Marea Neagră.
După o reuniune cu reprezentanții Ucrainei, Republicii Moldova, Statelor Unite și Comisiei Europene, care a avut loc la Galați, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit și despre posibilitatea ca ucrainenii să folosească și alte porturi dunărene în afara Brăilei și Galațiului.
Discuțiile dintre înalții oficiali au vizat un obiectiv foarte clar: dublarea capacității de transport naval al cerealelor din Ucraina pe Dunăre și de acolo mai departe pe Marea Neagră. Pentru a se realiza acest obiectiv propus, Guvernul României ia în considerare mai multe măsuri.
"Până la sfârșitul lunii august vom avea cei 60 de piloți la care ne-am angajat și de asemenea avem proiectul european, care se va termina undeva în toamna acestui an, care va permite navigarea pe Sulina 24 de ore, 7 zile pe săptămână. În momentul când vom face toate aceste investiții, automat porturile Galați, Brăila vor fi folosite și ele alături de Reni și Ismail. Având acest flux continuu 24 de ore pe zi, va fi absolut oblitoriu să fie folosite și aceste porturi. De asemenea, astăzi să știți că noi am propus nu doar cele două porturi și am venit cu această propunere în fața colegilor din Ucraina de a folosi toate porturile, inclusiv amonte de Galați și Brăila, până la Orșova, cum? Folosind rețeaua feroviară până în acele porturi de la sudul Dunării și de acolo pe barje spre Constanța și spre Marea Neagră", a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Mihai Grindeanu.
Reprezentantul Guvernului României a adăugat că orice mare proiect viitor ce vizează dezvoltarea infrastructurii va fi susținut financiar și de Uniunea Europeană, informație confirmată și de Magda Kopczynska, director pentru transportul pe apă cadrul Directoratului General pentru Mobilitate și Transport al Comisiei Europene.