România, pe locul al treilea în Europa Centrală și de Est la vânzările online de bunuri și servicii
Țara noastră se situează, astfel, pe locul al 12-lea la nivelul întregului continent european, din acest punct de vedere.
Articol de Nicoleta Stoian, 16 Octombrie 2023, 07:31
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (16 octombrie, ora 7:10) - Radiojurnal - Realizator: Vânzările online de bunuri și servicii generează peste 3% din Produsul Intern Brut al României, transmite Asociația Română a Magazinelor Online, citând datele raportului european E-commerce 2023. Țara noastră se situează, astfel, pe locul al treilea în Europa Centrală și de Est și pe locul al 12-lea la nivelul întregului continent european, din acest punct de vedere. Nicoleta Stoian vine cu mai multe informații.
Reporter: Sectorul de comerț electronic din România domină piața din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările în regiune. Cifra de afaceri, în acest an, este estimată la aproape 10 miliarde de euro. 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazinele de la noi din țară, dar 21% au comandat și de la magazine străine.
La nivel european, cele mai comandate produse online sunt cele din categoria hainelor, încălțăminte și accesoriilor vestimentare, urmată de cărți, CD-uri, DVD-uri, livrări de la restaurante și produse cosmetice sau de înfrumusețare. Asociația Română a Magazinelor Online mai precizează că, în ultimii trei ani, prețurile din mediul online au înregistrat, în general, o evoluție sub rata inflației.
Astfel, în prima parte a acestui an, s-au observat scăderi semnificative la prețul produselor alimentare, cum ar fi laptele, uleiul de floarea-soarelui sau făina. (II)