Radio România îşi reconfirmă poziţia de lider de audienţă
Comunicat Radio România: Radio România Actualităţi este pe primul loc, cu o cotă de piaţă de 15,2% la nivel naţional, potrivit datelor furnizate de Asociaţia pentru Radio Audienţă.
Articol de Radio România, 19 Mai 2014, 12:58
Conform datelor de audienţă furnizate de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA) - Valul de primăvară 2014, publicate astăzi, Radio România Actualităţi, principalul post al Societăţii Române de Radiodifuziune, este pe primul loc, cu o cotă de piaţă de 15,2% la nivel naţional (14,7% cotă de piaţă la nivel urban şi 15,4% cotă de piaţă în municipiul Bucureşti).
La nivel naţional, posturile Radio România înregistrează o creştere de aproximativ un procent al indicatorului market share, cota de piaţă înregistrată fiind de 31,7%.
Aceste rezultate, care conţin creşteri importante faţă de studiul precedent, sunt urmarea firească a adaptării şi modernizării ofertei editoriale a principalului post al Radio România precum şi a campaniei de marketing derulate în ultimele luni ale anului 2013.
Deşi în valul de primavară se înregistrează o scadere a pieţei totale de radio cu 781,4 mii de ascultători la nivel naţional, programele Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) sunt ascultate zilnic de circa 4,5 milioane de persoane, reprezentând o treime din totalul ascultătorilor din România.
Studiul de Audienţă Radio - Valul de primăvară 2014 a fost efectuat în perioada 13 ianuarie - 27 aprilie 2014 de către IMAS - Marketing şi Sondaje şi GFK România pe un eşantion de 9.434 de persoane dintre care 7.401 în mediul urban şi 2.033 în mediul rural.
Studiul a cuprins 1.172 de localităţi, dintre care 313 în mediul urban şi 859 în mediul rural. Măsurarea audienţei s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), metodă folosita de cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion & Marketing Research).
Vă mulţumim pentru încrederea pe care ne-o acordaţi!