Protocol pentru drumuri radiale din București
Este vorba de zece şosele moderne, preconizate să fie finalizate peste cinci ani, şi care să uşureze traficul extrem de aglomerat spre ieşirile din oraş.
05 Noiembrie 2021, 19:48
Ministerul Transporturilor, Primăria capitalei şi Consiliul Judeţean Ilfov au semnat protocolul pentru realizarea drumurilor radiale care ar urma să asigure o legătură mai rapidă între Bucuresti şi viitoarea autostradă de centură a capitalei, A0.
Este vorba de zece şosele moderne, preconizate să fie finalizate peste cinci ani, şi care să uşureze traficul extrem de aglomerat spre ieşirile din oraş, unde în prezent şoferii pierd foarte mult timp.
Drumurile radiale vor avea patru benzi, spațiul median unde se poate monta și linie de tramvai, iar lungimea variază între cinci și 13 km.
De exemplu, în estul capitalei drumul radial numit Splai Expres are 5 km și asigură ieșirea din Vitan și Glina spre autostrăzile A2 și A0. în vestul capitalei este prevăzut drumul radial Vest Expres, ieșirea din Militari spre autostrada A1, iar în nordul capitalei avem Giulești Expres, Nord Expres și Pipera Expres.
Cea mai lungă șosea radială este Sud Expres, de la Berceni până la Vidra, în Ilfov, 13 km.
Studiile vor dura doi ani, iar lucrările până în 2026, a anunțat la semnarea protocolului secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.
Gândit, la rândul său, ca o legătura directă cu autostrada A1, spre Piteşti, proiectul străpungerii de la Ciurel, spre vestul capitalei, nu va mai fi continuat, a anunţat primarul general. Începută acum un deceniu ca un drum expres cu şase benzi, tronsonul ramâne doar cu podul peste Dâmboviţa, pe care şoferii bucureşteni l-au numit "cel mai scump viraj la stânga din România".