Propuneri de schimbare a planului cadru pentru educaţia în gimnaziu
Învăţământul trebuie să aibă în centrul atenţiei elevul şi cunoştinţele pe care acesta le dobândeşte prin materiile pe care le studiază.
Articol de Radiojurnal, 18 Februarie 2016, 19:07
Învăţământul trebuie să aibă în centrul atenţiei elevul şi cunoştinţele pe care acesta le dobândeşte prin materiile pe care le studiază.
Acesta este principiul pe care se centrează schimbările propuse de specialişti privind planul cadru pentru educaţie în învăţământul gimnazial, a explicat, în emisiunea "Probleme la zi", de la Radio România Actualităţi, directorul general al Institutului pentru Studii ale Educaţiei, Ciprian Fartuşnic.
Ciprian Fartuşnic: Un proces de schimbare, în care punem copilul în centru este unul foarte complex începe cu aceste schimbări la nivel de curriculum formal, să spunem, partea scrisă, dar dacă nu ajungem cu această schimbare şi în clasă, nu se schimbă mare lucru.
Avem experienţă recentă a schimbărilor petrecute după noua Lege a educaţiei în învăţământul primar, unde avem programe noi, un plan cadru nou.
Din păcate, încă foarte multe lucruri sunt doar la nivel de dorinţă, de declaraţie, pentru că încă foarte mulţi profesori nu au nteles aceasta schimbare profundă de a pune copilul în centru.
Pentru varianta finală a planului cadru de educaţie în învăţământul gimnazial, vor fi luate în calcul propunerile venite atât din partea specialiştilor în curriculum cât şi a părinţilor şi elevilor preciza, în aceeaşi emisiune, Monica Anisie, director în Ministerul Educaţiei.
"Finalul trebuie asumat de către Comisia de validare la nivelul Ministerului Educaţiei. Vor fi adunate toate propunerile. Grupul de lucru, în urma dezbaterii publice, va lua în calcul fiecare propunere, va ajunge la un numitor comun şi va înainta Comisiei de validare acea propunere finală", a afirmat Monica Anisie.