Promovarea Uniunii Europene ca destinație unică în domeniul turismului
Promovarea UE ca destinație unică în domeniul turismului, prioritatea României la Președinția Consiliului Uniunii Europene
Articol de Amalia Bojescu, 20 Februarie 2019, 13:52
Promovarea Uniunii Europene ca destinație unică în domeniul turismului este prioritatea României la Președinția Consiliului Uniunii Europene.
Ministrul de resort, Bogdan Trif, a vorbit în fața eurodeputaților din comisia de specialitate despre intenția României de a reactiva grupul de lucru cu specific turistic, care să găsească soluțiile pentru ca Uniunea Europeană să rămână numărul unu în turismul mondial. Corespondenta noastră, Amalia Bojescu, transmite de la Bruxelles.
Reporter: Amalia Bojescu - Grupul de lucru în domeniul turistic nu mai are activitate din 2015, iar Președinția României dorește reactivarea lui pentru că, spunea ministrul Bogdan Trif, trebuie abordate noi aspecte ce țin de evoluția tehnologiei, de schimbările climatice sau de supraaglomerarea destinațiilor stabilite. Adaptarea la noua economie digitală este o necesitate, iar pentru a profita de avantajele pe care aceasta le oferă turismului, trebuie dezvoltate politicile și programele care favorizează antreprenoriatul, mai preciza ministrul Bogdan Trif.
Bogdan Trif: Este extrem de important să punem accent pe digitalizare. Să nu uităm că trăim în secolul vitezei și aproape toate lucrurile se întâmplă în format electronic. De asemenea, am vorbit foarte mult despre durabilitate. Este extrem de important să dezvoltăm un turism durabil și aici nu mă refer doar la turismul care se intersectează cu ariile naturale protejate. Toate tipurile de turism trebuie să aibă la bază acest principiu. De asemenea, am vorbit și despre securitate. Să nu uităm că Uniunea Europeană este destinația cea mai sigură din toate celelalte destinații, trebuie să o păstrăm așa. Este important ca turistul când vine să viziteze o anumită destinație să se simtă în siguranță.
Reporter: Președinția României dorește trasarea unor concluzii în domeniul turismului, care să actualizeze comunicarea Comisiei Europene din 2010, intitulată "Europa, destinația turistică la nivel mondial", adaptând-o la evoluțiile pieței unice și ale celei digitale.
Concluziile vor fi supuse adoptării în cadrul Consiliului de competitivitate de la sfârșitul lunii mai.