Programul "Taxi la comandă", funcţional pe aeroportul Otopeni
Reorganizarea activităţii de taximetrie pe aeroportul Otopeni este într-o perioadă de probă, urmând ca de luni sistemele de comandă telefonică să fie lansate oficial.
02 Februarie 2013, 11:19
Noul sistem "taxi la comandă" este funcţional pe aeroportul Henry Coandă-Otopeni şi a fost deja folosit de o 112 clienţi în primele 12 ore.
Sistemul le pune la dispoziţie clienţilor numere de telefon şi tarife ale companiilor de taximetrie.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Valentin Iordache, reorganizarea activităţii de taximetrie pe aeroportul Otopeni este într-o perioadă de probă, urmând ca de luni, sistemele să fie lansate ofical, informează reporterul Radio România, Alexandru Lancuzov.
Marţi, ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că va fi amenajată o zonă destinată taxiurilor la comandă şi vor fi montate telefoane pentru apeluri gratuite către companiile de profil.
În prezent, taxiurile comandate de clienţi nu pot ajunge în apropierea terminalului de pasageri.
Ei sunt preluaţi într-o zonă cu trafic auto intens, unde oprirea este interzisă, iar majoritatea taximetriştilor încalcă frecvent regulile de circulaţie privind interdicţia de oprire sau staţionare.
Pasageri hărţuiti de taximetrişti neautorizaţi
În plus, există taximetrişti neautorizaţi sau interpuşi ai acestora care hărţuiesc pasagerii, iar toate maşinile autorizate practică tariful maximal, de 3,5 lei pe kilometru, a spus Relu Fenechiu.
Ministrul propune mutarea zonei de aşteptare a clienţilor, de la etajul terminalului Sosiri la parter, şi înfiinţarea unei zone de îmbarcare taxi la comandă, la etajul 1 al terminalului Sosiri, unde să aibă acces doar maşinile solicitate de clienţi.
Totodată, va fi înfiinţată o "zonă de grupare" pentru taxiurile la comandă, cu timp limitat, 15 minute, acces gratuit şi unde şoferii nu au posibilitatea părăsirii autoturismului.
Pentru taxiurile la comandă vor fi amplasate 2 help-desk-uri, pe fluxul de sosiri, cu panouri informative conţinând numere de telefon ale companiilor de taxi şi tarifele practicate de acestea, precum şi telefoane cu acces gratuit pentru efectuarea comenzilor.
Neregulile din activitatea de taximetrie la aeroportul Otopeni au fost mediatizate în special anul trecut, după uciderea unei studente japoneze, aminteşte Mediafax.