Pregătirile pentru începerea noului an şcolar pe ultima sută de metri
În unele unităţi de învăţământ, inclusiv din capitală, reparaţiile sau lucrările de renovare nu vor fi gata până la 5 septembrie.
Articol de Radiojurnal, 24 August 2022, 23:21
Pregătirile pentru începerea noului an şcolar sunt în principiu pe ultima sută de metri, dar în unele unităţi de învăţământ, inclusiv din capitală, reparaţiile sau lucrările de renovare nu vor fi gata până la 5 septembrie.
Elevii vor fi relocaţi în spaţii adecvate - promite purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar. În Bucureşti sunt aşteptaţi în şcolile de stat aproximativ 250.000 de copii, iar în aceste zile are loc repartiţia pentru ocuparea ultimelor locuri la catedră, astfel încât să nu existe lipsă de cadre didactice, a transmis reporterul RRA, Diana Surdu.
Reprezentanţii elevilor spun că, în ciuda interdicţiei legale de a se colecta bani pentru acoperirea unor nevoi în clase, această practică încă există şi recomandă o atitudine mai fermă din partea copiilor şi a părinţilor, dar atrag atenţia că şi şcolile ar trebui să aibă o reacţie adecvată dacă nu li se alocă fonduri suficiente.
Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Robert Avram:Şcolile, pentru a nu deranja autorităţile locale, ajung să solicite bani sub formă de donaţii sau sub formă de colecte, fondul clasei, fondul şcolii ş.a.m.d., practici ilegale, de altfel, solicită resurse financiare din partea elevilor şi părinţilor, asta în contextul în care învăţământul este gratuit, deci nu ar trebui ca elevul şi părintele să scoată niciun leu din buzunar atunci când vine vorba de asigurarea unor condiţii optime pentru şcoală. Dar în momentul în care avem 2,24% din PIB pentru educaţie şi alocări bugetare la nivel local extraordinar de mici nu prea ne putem aştepta o rezolvare, ba din contră. Ceea ce pot face părinţii şi elevii este să mearg, să facă petiţii, să vorbească, să solicite public. Niciodat nu va veni primăria să dea o sumă mai mare de bani dacă şcoala nu i-o cere. De asta este important ca şcolile să facă acele referate de necesitate în mod real, să le coreleze cu nevoile reale ale şcolii şi nu să le facă doar din inerţie.