Podul peste Argeş de pe DN 5 Bucureşti - Giurgiu s-a redeschis
Podul peste Argeş de pe Drumul Național 5 București - Giurgiu s-a redeschisă astăzi, după mai bine de un an cu lucrări și circulație deviată.
Articol de Alex Lancuzov, 19 Noiembrie 2020, 16:32
Podul peste Argeş de pe Drumul Național 5 București - Giurgiu s-a redeschisă astăzi, după mai bine de un an cu lucrări și circulație deviată. Reporterul RRA, Alexandru Lancuzov, a fost la recepția lucrărilor și vine cu detalii.
Reporter: Alexandru Lancuzov - Drumul Național 5 București - Giurgiu este una dintre cele mai importante șosele din România și are un trafic greu intens, fiind pe ruta de tranzit spre Bulgaria, Grecia și Turcia. Primul contract pentru tronsonul București - Adunații Copăceni a fost semnat în 2011, reziliat și apoi relicitat în 2014, iar ultimul constructor ar fi trebuit să încheie lucrările încă din 2016, a explicat ministrul transporturilor, Lucian Bode.
Lucian Bode: Nu este un titlu de mândrie că se dă în trafic un tronson de drum în lungime de 11,6 km după șase ani de la semnarea contractului. Recepționăm un obiectiv care, practic, trebuia finalizat acum patru ani. Acest contract a implicat lucrări de lărgire și de modernizare a sectoarelor deteriorate din Drumul Național 5, ca urmare a traficului intens, lucrări la patru poduri în cazul Podului peste Argeș de aici, de la Adunații Copăceni, în lungime de aproape 250 m.
Reporter: Tot pentru ruta București - Giurgiu, dar pe calea ferată, în cel mult două săptămâni va fi semnat contractul de 100 de milioane de euro pentru refacerea Podului peste Argeș de la Grădiștea și redeschiderea linie de tren pe care nu se mai circulă din 2005./geftene/schelaru