Podul Calafat-Vidin, finanţat tot din bani europeni
Comisia Europeană a decis să extindă până la 31 decembrie 2012 durata memorandumului financiar pentru podul Calafat-Vidin, astfel încât acesta nu va fi scos de pe lista proiectelor finanţate de Uniunea Europeană.
Articol de Florin Firu, Dolj, 05 August 2011, 19:11
Podul Calafat-Vidin nu va fi scos de pe lista proiectelor finanţate de Uniunea Europeană, în ciuda întârzierilor acumulate la construcţia infrastructurii care îl deserveşte.
Comisia Europeană a extins până la 31 decembrie 2012 durata memorandumului financiar pentru podul de la Dunăre.
Decizia este o reacţie la cererea formulată la începutul anului 2010 de premierii României şi Bulgariei.
Autorităţile locale din judeţul Dolj afirmă că 95% din infrastructura podului este finalizată.
Lucrările la noua linie de cale ferată între podul peste Dunăre şi staţia Golenţi, în lungime de circa 3,3 kilometri, vor fi gata până la sfârşitul acestui an.
Chiar dacă termenul de construcţie a străzilor conexe podului a fost depăşit cu mai bine de o lună, autorităţile doljene spun că acestea se apropie de final.
"Mai sunt câteva lucrări de modernizare şi, bineînţeles, legătura conexă cu podul. Cred că şi partea bulgară se va ţine de promisiune şi de faptul că a semnat un contract, primind această toleranţă, până la finele anului 2012 ca podul să fie funcţional", a declarat Primarul Municipiului Calafat, Mircea Guţă.
Potrivit unei informări a Prefecturii Dolj, partea bulgară are o întârziere de aproximativ 18 luni la construcţia podului peste Dunăre.
Aceeaşi sursă mai precizează că, începând cu luna septembrie până în primăvara anului viitor, lucrările la instalaţiile de semnalizare, telecomunicaţii şi electrificare de pe partea românească, finalizate la ora actuală în proporţie de 20%, vor fi sistate pentru a fi evitate eventuale furturi.
Pe malul bulgăresc al Dunării, aproximativ 60% din lucrările de la infrastructura aferentă sunt executate şi au apărut unele probleme legate de plata către firma spaniolă care construieşte podul.
Lucrările de construcţie au fost efectuate până acum doar în proporţie de 63%.
Principalul constructor al podului, compania spaniolă FCC, a cerut mai mulţi bani pentru aceste lucrări, potrivit corespondentului Radio România în Bulgaria, Petio Petkov.
Valoarea podului este apreciată de primul ministru Boiko Borisov 170-180 de milioane de euro, din care, prin programul ISPA au fost asigurate, pentru partea bulagră a proiectului, 70 de milioane, iar pentru cea română aproximativ 36 de milioane de euro.
Podul va putea intra în funcţiune în mijlocul lui 2012, a declarat vineri Boiko Borisov .
Premierul bulgar a acuzat guvernul socialistului Stanisev că a lansat proiecte aproape eşuate, precum autostrada Lyulin şi podul Vidin, Calafat, pe care guvernul său a reuşit să le aducă la bun sfârşit.