"Parlamentul copiilor"
Camera Deputaţilor a organizat astăzi pentru al treilea an consecutiv "Parlamentul copiilor".
Articol de Radiojurnal, 28 Mai 2016, 15:08
Camera Deputaţilor a organizat astăzi pentru al treilea an consecutiv "Parlamentul copiilor".
Mai mulţi liceeni din Bucureşti s-au transformat pentru câteva ore în parlamentari şi au simulat o şedinţă de plen, în care şi-au susţinut propriile iniţiative legislative.
Reporter: Iulia Gherman - În sala de plen a Canerei Deputaţilor s-au strâns elevi de la trei licee bucureştene, Grigore Moisil, Spiru Haret şi Tudor Vianu. După intonarea Imnului de Stat, şedinţa a fost deschisă de preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea.
Valeriu Zgonea: Vă anunţ că, din totalul celor 131 de deputaţi, până în acest moment şi-au înregistrat prezenţa toţi cei 131, fapt unic în istoria Parlamentului în ultimii 26 de ani. Eu cred că este important ca dvs, tinerii de astăzi, să îi trageţi la răspundere pe politicieni, fie pe Facebook, fie pe Twitter, fie pe Instagram. Vă rog să nu îi criticaţi o dată la patru ani, ci să fiţi activi în fiecare zi!
Reporter: Fiecare liceu în parte a prezentat un proiect de lege, care a fost dezbătut şi apoi supus aprobării plenului.
-: Ceea ce vrem noi astăzi este crearea unei instituţii private, care să ofere o evaluare total obiectivă fiecărui elev, care să servească ca criteriu principal în admiterea acestuia atât în ciclul liceal, cât şi în ciclul superior al învăţământului. Ce trebuie reţinut încă de la începutul dezbaterii este că propunerea nu este nouă, în mod evident, este folosită şi probabil cunoaşteţi entităţi care o folosesc, precum Cambridge, ECDL, Toefl, entităţile respectate de universităţi, care au căpătat încrederea tocmai prin faptul că oferă evaluare esenţialmente obiectivă în ce priveşte elevii. Tindem să oferim un criteriu perfect universal şi perfect eligibil pentru fiecare liceu, pentru ca aceşti elevi să fie distribuiţi unde merită să fie distribuiţi.
Pe lângă asigurarea unui sistem echitabil de evaluare naţională pentru clasa a VIII-a, elevii au propus şi introducerea unor materii opţionale în clasele a IX-a şi a X-a şi a unor chestionare completate de liceeni care să reflecte modul în care aceştia au perceput informaţiile oferite de profesori.