Noi norme privind calitatea transmisiilor prin cablu
Până la sfârşitul lunii ianuarie 2012, contractele de furnizare a serviciilor operatorilor de cablu vor trebui să cuprindă clar atât calitatea serviciului oferit cât şi condiţiile şi clauzele respectivului contract.
Articol de Adrian Cristea, 15 Noiembrie 2011, 16:07
În România, contractele cu firmele de cablu ar putea conţine de la anul norme clare de calitate a transmisiilor pentru a le da posibilitatea clienţilor să aprecieze dacă primesc servicii pe măsura tarifelor pe care le plătesc, anunţă Agenţia Naţională de Reglementare a Comunicaţiilor.
Calitatea semnalului transmis, dar şi a conţinutului grilelor de programe ale operatorilor de cablu au fost în discuţie marţi la Bucureşti.
Până la sfârşitul lunii ianuarie 2012 contractele de furnizare a serviciilor operatorilor de cablu vor trebui să precizeze clar atât calitatea serviciului oferit cât şi condiţiile şi clauzele respectivului contract.
În plus, fiecare operator va trebui să dezvolte şi să publice pe site-ul propriu modalităţile de măsurare a parametrilor de calitate.
Prezent la cea de a 16-a ediţie a Convenţiei de Comunicaţii prin Cablu, preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu, a avertizat că aceste măsuri sunt obligatorii pentru transparentizarea activităţii operatorilor.
"V-aş readuce aminte, tocmai pentru că am avut o perioadă de tranziţie, că va trebui să introduceţi în contracte până la 20 ianuarie anul viitor parametrii în care furnizaţi serviciul.
"Vă reamintesc, nu este o obligaţie pentru un anumit nivel de calitate privind furnizarea serviciului Internet, în schimb este obligatoriu să comunicaţi utilizatorilor nivelul de calitate pe care îl furnizează serviciul dumneavoastră", a afirmat Cătălin Marinescu.
Industria de cablu, "direct influenţată de evoluţia tehnologică"
Prezent la dezbateri, deputatul Varujan Pambuccian, membru în Comisia pentru tehnologia informaţiei din Camera Deputaţilor, a precizat că industria de cablu este influenţată direct de evoluţia tehnologică, dar şi de calitatea conţinutului.
Astfel, din punct de vedere tehnologic, stăm încă bine dar nu suntem suficient de pregătiţi pentru cerinţele viitoare ale pieţei, susţine Varujan Pambuccian.
În ce priveşte calitatea conţinutului, Varujan Pambuccian crede că ne confruntăm cu o criză majoră a programelor TV oferite.
"Uitaţi-vă că presa scrisă a dispărut aproape şi a fost înlocuită cu ceva pe care ne e greu să-l definim şi nu ştiu dacă televiziunile se simt mai bine.
"Multe dintre ele s-au dus deja, din punct de vedere al conţinutului, fie în zone foarte specializate, altele s-au dus într-o zonă în care preiau din tabloid pentru că nu mai ştiu ce să facă să-şi asigure altfel audienţa", a declarat Varujan Pambuccian.
Preşedintele Asociaţiei de comunicaţii prin cablu, Radu Petri, crede că este nevoie urgentă de aprobarea unei legi pentru infrastructură în telecomunicaţii care să vină în ajutorul operatorilor de cablu care au înregistrat în majoritatea lor scăderi ale vânzărilor.