”Mulţi români preferă să meargă şi în alte destinaţii"
"Turismul românesc are nevoie, în primul rând, de o campanie de comunicare şi de promovare către publicul românesc.”
Articol de Florin Lepădatu, 14 Iulie 2022, 14:37
Turismul intern a început foarte bine anul, cu rezervări în creştere în ianuarie şi în prima parte a lunii februarie, însă odată cu apariţia conflictului din Ucraina rezervările au scăzut brusc, susţine Adrian Voican, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Acesta a precizat că acum, în luna iulie, mulţi români preferă să meargă în alte destinaţii, care au fost restricţionate anii trecuţi.
"Turismul intern a început foarte bine ca rezervări în ianuarie şi prima parte a lunii februarie. Din păcate a venit conflictul din Ucraina şi rezervările au scăzut brusc. După aceea au început pas cu pas să se reia din luna mai, care a fost media lunilor corespondente din anii trecuţi. În iunie a fost un vârf mare de rezervări pentru turism intern, datorită termenului scadent pentru voucherele de vacanţă emise în 2019-2020, care din păcate s-a plafonat acum, iar rezervările au scăzut mult. Este o realitate în iulie. Probabil că mulţi vor rezerva last-minute ceea ce nu este de dorit. Rezervările sunt puţine şi pe bugete egale sau mai mici decât anul trecut. Probabil, motivul este că mulţi români preferă să meargă şi în alte destinaţii", a declarat pentru AGERPRES Adrian Voican.
În opinia sa, chiar şi românii care deţin voucherele de vacanţă îşi amână în prezent decizia cumpărării unei vacanţe.
"Este o realitate, mai ales în luna iulie. Litoralul va avea vârf de sezon o lună, în luna august. Repet, probabil că vor fi rezervări last-minute. În schimb se văd uşoare creşteri pentru turismul balnear şi pe alocuri pentru turismul montan în timpul sezonului de vară faţă de anul precedent", a precizat el.
În context, consultantul în turism şi purtător de cuvânt al ANAT, Traian Bădulescu, a subliniat că turismul românesc are nevoie în primul rând de o campanie de comunicare şi de promovare către publicul românesc.
"Turismul românesc are nevoie, în primul rând, de o campanie de comunicare şi de promovare către publicul românesc. Dacă românii nu cred în propria ţară, nu putem să îi convingem pe străini să creadă şi să vină la noi. Din păcate există multe percepţii negative, unele influenţate şi mediatic. Românii sunt sensibili la extreme şi excepţii. Într-adevăr sunt şi servicii de proastă calitate, pe alocuri, sunt şi preţuri foarte mari, dar acestea sunt excepţii şi nu înseamnă că peste tot în România este scump sau peste tot sunt servicii de slabă calitate. Dimpotrivă. România nu înseamnă doar litoral. Cred că ar trebui o campanie de comunicare către piaţa românească privind schimbarea turismului în bine şi ar trebui ca şi hotelierii şi reprezentanţii structurilor de cazare să colaboreze mai bine cu agenţiile de turism, care pot spune că sunt, în opinia mea, argintul viu al turismului", a declarat Traian Bădulescu.