Mircea Miclea face un pas înapoi în chestiunea orei de religie în şcoli
Preşedintele Comisiei Prezidenţiale pentru Educaţie a declarat că statutul orei de religie din programul său de reformă "poate fi corectat" (audio).
Articol de Paul Poteraşi, 01 Septembrie 2009, 15:38
Mircea Miclea a declarat la Radio România că această variantă nu este finală şi se află în dezbatere publică tocmai pentru a fi corectată. Răspunsul său vine după ce Patriarhul Daniel a protestat pe 19 august, printr-o scrisoare deschisă adresată preşedintelui Traian Băsescu, faţă de statutul incert al orei de religie în varianta propusă de Mircea Miclea.
Remus Cernea, Preşedintele Asociaţiei Umaniste Române, a precizat la că ambele abordări ale reformei din educaţie (Miclea şi Andronescu n.n) sunt greşite în ceea ce priveşte ora de religie, care nu ar trebui introdusă în trunchiul comun; ea fiind prezentă aici , în opinia sa, pentru a da satisfacţie Bisericii Ortodoxe majoritare.
Adrian Topor, Vicepreşedinte al Asociaţiei de Parinţi din Învăţământul Preuniversitar, a susţinut la RRA că ora de religie ar trebui să nu mai fie notată, pentru că nu poţi evalua credinţa unui om, acordându-i note şi că în viitor ar trebui să se pună accentul pe elev şi nu pe profesor.
Ion Catalin, Preşedinte al Asociaţiei Lacaşuri Ortodoxe, administrator al siteului asociaţiei şi iniţiator al campaniei s-a declarat un susţinător al orei de religie în şcoală.
"Tinerii care au făcut revoluţia din decembrie au fost religioşi, acum au devenit părinţi şi vor ca religia să fie predată copiilor lor. Tradiţia educaţiei româneşti interbelice şi-a dovedit valoarea, ar trebui să ţinem cont de ea", a mai spus Ion Cătălin.
Radu Preda, Directorul Institutului INTER din Cluj-Napoca spune că avem nevoie de o materie care să mijlocească valori. "Experienţa comunistă ne-a demonstrat pericolul unei etici care să nu aibă un suport transcendent. Nu se poate preda o oră de religie a-confesională, pentru că orice credinţă umană este confesională. Ar trebui adâncită legătura dintre dascălul de religie, elevii săi şi biserică, astfel încât ora de religie să îi şi formeze pe copii."