Ministrul Ioan Rus a prezentat noul "Master Plan" de Transport
Documentul privind transporturile în România, întocmit pentru următorii 16 ani, va fi la baza solicitărilor Bucureștiului de finanțări europene în infrastuctură.
Articol de Radiojurnal, 01 Octombrie 2014, 13:19
Ministrul Transporturilor Ioan Rus le-a prezentat Comisiilor de specialitate din parlament varianta revizuită a documentului strategic pe baza căruia România poate primi finanţare europeană pentru marile proiecte de infrastructură.
Unul din proiectele importante din Master Planul General de Transport este transformarea Autostrăzii Sibiu-Piteşti în drum expres, adică o şosea rapidă, fără bandă de urgenţă, dar mai ietină cu 30 % decât o autostradă.
Ministrul Ioan Rus, despre motivele pentru care Autostrada Comarnic-Brasov-Sibiu a fost considerată prioritară faţă de drumul expres Piteşti-Sibiu.
"Din cauza faptului că se canibalizează una pe alta şi din cauza faptului că Sibiu - Braşov - Ploieşti - Bucureşti de fapt este disponibilă pentru două milioane şi ceva de persoane, plus o activitate economică masivă, iar Sibiu - Piteşti se califică la regim de drum expres din cauza conectivităţii între 400.000 de persoane, să spunem, două oraşe şi de asemenea o activitate economică deosebită, asta fără îndoială", a declarat Ioan Rus.
Potrivit redactorului nostru Alexandru Lancuzov, Master Planul prevede, în esenţă, realizarea a peste 650 de kilometri de autostrăzi şi a 2200 de kilometri de drumuri expres, cu contribuţie financiară din partea Uniunii Europene.
"Este nevoie de un consens politic pentru ca proiectele propuse să devină realitate"
Fostul ministru al transporturilor, democrat liberalul Alexandru Nazare, în mandatul căruia a început elaborarea Masterplanului General de Transport, a subliniat că este nevoie de un consens politic pentru ca proiectele propuse în document să devină realitate.
"E foarte hazardat să vorbim despre kilometri reali şi ireali atâta timp cât n-avem niciun plan exact când încep şi când se termină. Deci, nici aceşti km nu putem să spunem că sunt reali. Avem nevoie de un plan agreat de toate partidele.
"Până nu vom avea planul ăsta agreat de toate partidele prin lege, aş spune eu, până atunci nu vom vedea progrese în infrastructură", a spus fostul ministru al transporturilor, democrat liberalul Alexandru Nazare.