Metroul în date şi cifre
Articol de Sergiu Şteţ, Shanghai, 16 Noiembrie 2009, 16:26
Construcţia metroului a început pe 20 septembrie 1975.
Pe 19 noiembrie 1979 primul tronson al magistralei I, în lungime de 8,1 Km cu şase staţii, pe distanţa Semănătoarea – Timpuri Noi era dat în exploatare.
Staţiile primului tronson erau Grozăveşti, Eroilor, Izvor, Piaţa Unirii, Timpuri Noi.
În decembrie 1984 se dă în exploatare porţiunea dintre Semănătoarea şi Crângaşi.
În ianuarie 1986 se dă în exploatare tronsonul I din magistrala II compus din 8 staţii: Piaţa Unirii II, Tineretului, Eroii Revoluţiei, Constantin Brâncoveanu, Piaţa Sudului, Apărătorii Patriei, Dimitrie Leonida, Berceni.
Câteva luni mai târziu, octombrie 1987, se dau în exploatare staţiile: Universitate, Piaţa Romană, Piaţa Victoriei, Aviatorilor, Aurel Vlaicu, Pipera.
În luna august 1989 se dă în folosinţă magistrala III care face legătura între staţia Gara de Nord şi staţia Dristor 2.
În mai 1991 se dă în exploatare staţia Antilopa şi segmentul dintre Republica şi Antilopa.
La sfârşitul anului 1992 sunt deschise staţia Basarab 1 construită între staţia Crângaşi şi staţia Gara de Nord.
Pe data de 1 Martie 2000 se dă în exploatare magistrala IV de metrou având 4 staţii: Gara de Nord II, Basarab II, Griviţa, 1 Mai.
La sfârşitul anului trecut, 19 noiembrie 2008, se dă în exploatare tronsonul de prelungire al Magistralei IV dintre Nicolae Grigorescu şi Linia de Centură.
Majoritatea tunelurilor au fost realizate la adâncimi cuprinse intre 8 pana la 30 m.
Lungimea actuală a metroului este de aproximativ 75 km. Viteza de deplasare maxima este 75 km/h.
Capacitatea maximă de transport este de 50.000 pasageri/ora, iar anual de peste 250 milioane pasageri.