Măsuri luate de MAI pentru buna desfăşurare a alegerilor prezidenţiale
Articol de Radiojurnal, 08 Noiembrie 2019, 14:04
În ţară, românii pot vota doar duminică de la ora 7:0 la ora 21:00 la 18.748 de secţii de votare.
Campania electorală se va încheia mâine, la ora 7:00.
Numărul total al alegătorilor înscrişi pe listele electorale permanente este 18.217.156.
În cursa electorală sunt înscrişi 14 candidaţi, iar turul al doilea al alegerilor prezidenţiale este programat pentru data de 24 noiembrie.
Aproximativ 20 de mii de poliţişti, jandarmi, poliţişti de frontieră, pompieri şi lucrători de la alte structuri operative vor asigura paza şi protecţia secţiilor de votare, a anunţat purtătorul de cuvânt al Ministerului de Interne, Monica Dajbog.
La scrutinul de duminică, alegătorii pot vota la secţia de votare la care este arondată strada, unde îşi au domiciliul.
Cei care în ziua votului se află în altă localitate decât cea de reşedinţă, pot vota la orice secţie de votare din localitatea în care se află, a precizat Monica Dajbog.
Monica Dajbog: Cetăţenii români îşi pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, pşaportul simplu, paşaportul simplu temporar şi paşaportul simplu electronic, iar în cazul elevilor din şcolile militare şi cu carnetul de serviciu militar. În ţară, paşaportul simplu, paşaportul simplu temporar şi paşaportul simplu electronic pot fi folosite pentru a vota numai de către cetăţenii români care au domiciliul în străinătate, dar votează în România. Evident, cele trei tipuri de paşaport pot fi folosite pentru a vota şi de către cetăţenii români care votează în străinătate. Reamintim că şi la acest proces electoral se foloseşte sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal. Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor care doresc să voteze, dar nu deţin documente de identitate valabile, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a recomandat serviciilor judeţene şi direcţiei din Bucureşti să lucreze cu publicul şi sâmbătă şi duminică astfel: de la ora 8:00 la 16:00 pe 9 noiembrie, şi de la ora 7:00 la ora 21:00 pe 10 noiembrie.