Maşinile mai vechi de 15 ani ar putea să primească interdicţie pentru reparaţii în service-urile auto începând din 2035
Un proiect aflat în dezbatere la instituţiile europene introduce noţiunea de 'vehicul rezidual', adică o maşină veche ce are defecţiuni la componente majore, cum ar fi motorul, transmisia, frânele sau direcţia.
Articol de Radiojurnal, 01 Martie 2024, 22:34
Maşinile mai vechi de 15 ani ar putea să primească interdicţie pentru reparaţii în service-urile auto începând din 2035, potrivit unui proiect aflat în dezbatere la instituţiile europene.
Acest viitor regulament introduce noţiunea de 'vehicul rezidual', adică o maşină veche ce are defecţiuni la componente majore, cum ar fi motorul, transmisia, frânele sau direcţia.
Odată introdus în această categorie, autoturismul nu mai poate fi reparat.
Măsura, dacă va fi aprobată, nu va avea un impact semnificativ asupra atelierelor de reparaţii auto, consideră preşedintele Patronatului Operatorilor de Service Auto din România, Dan Barbu. Pe de altă parte, nu instituţiile ar trebui să decidă ce face cu maşina sa un proprietar de autovehicul vechi, a declarat el într-un interviu la Radio România Actualităţi.
Dan Barbu: Din punctul meu de vedere, ar trebui pus mai mult accent pe starea de conformitate a vehiculelor care circulă pe stradă decât pe anul de fabricaţie al acestora. În toată Uniunea Europeană există multe maşini care depăşesc cu mult 14 ani şi sunt perfect funcţionale, chiar şi în România. Eu, ca şi reparator, am un cost cu piesele şi am un cost cu manopera. Costul cu piesele îmi este transmis de furnizor, la care evident că aplicăm şi noi un mic adaos, iar costul cu manopera este calculat de noi în funcţie de costurile din spate, pe care le avem, şi atunci ăla este costul real al reparării respectivului vehicul. Dacă el consideră că acel cost nu este justificat, din diverse motive, pentru că este mai mare decât valoarea maşinii, pentru că, eu ştiu, are calculele lui fiecare, atunci clar că nu va mai proceda la repararea lui.