Mărirea taxelor de service "ar putea scumpi RCA-ul"
Reprezentanţii unităţilor de service auto spun că noile taxe stabilite de RAR ar putea scumpi poliţele de asigurare.RAR susţine că valoarea noilor taxe este nesemnificativă.
Articol de Ioana Dogaru, 13 Noiembrie 2011, 16:48
Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independent (ASSAI) atrage atenţia că suplimentarea taxelor pentru acordarea autorizaţiei anuale de funcţionare a atelierelor auto va avea ca efect disponibilizarea a peste 15.000 de angajaţi şi scumpirea semnificativă a poliţelor de asigurare auto (RCA şi CASCO).
Recent a intrat în vigoare o decizie a Registrului Auto Român (RAR) conform căreia atelierele auto vor plăti taxele anuale de autorizare în funcţie de numărul lucrărilor prestate şi al mărcilor reprezentate, pentru fiecare în parte.
Înainte de această decizie proprietarii de service auto plăteau o taxă unitară anuală de autorizare de aproximativ 1.000 de lei.
Noile taxe constau în câte 90 lei pentru maximum trei activităţi de service prestate, 50 lei pentru fiecare activitate suplimentară, precum şi 500 lei pentru fiecare marcă pe care o reprezintă.
Membrii ASSAI susţin că un atelier auto efectuează aproximativ cinci activităţi pentru 20 de mărci auto.
RAR acuză "ambiţiile patronilor de ateliere auto"
Reprezentanţii Registrului Auto Român au afirmat la începutul lunii noiembrie că suplimentarea taxelor nu ar trebui să influenţeze costul manoperei, RAR considerând nesemnificativă valoarea taxelor aplicate.
"Acordarea autorizaţiei diferenţiată pe mărci şi activităţi va viza îndeosebi calitatea lucrărilor efectuate, asumarea responsabilităţii service-urilor privind activităţile pe care solicită să le desfăşoare şi ordonarea operatorilor din piaţa serviciilor de tip service auto în funcţie de capacitatea tehnologică, numărul de angajaţi şi în nici un caz după ambiţiile personale ale patronilor de ateliere auto", potrivit unui comunicat al Registrului.
Reprezentanţii RAR afirmă că lipsa costurilor diferenţiate pe număr de mărci a dus la apariţia unor efecte negative, incompatibile cu realitatea din piaţă.
"Au apărut service-uri auto cu 2-3 angajaţi care doresc să desfăşoare activităţi diversificate pentru 15 şi chiar 20 de mărci. Tot piaţa este cea care a demonstrat că service-urile autorizate şi de către producătorii vehiculelor au investit mai mult şi mai eficient în logistică, personal, dispozitive, spaţii şi condiţii de muncă mai bune, decât service-urile independente", precizează RAR.