Mari întârzieri pe șantierele Centurii București
Pe segmentul dintre Autostrada București–Pitești și Chitila în lungime de 9 km stadiul fizic de execuție este de 26% cu termen de finalizare septembrie 2015, potrivit CNADNR.
Articol de Alex Lancuzov, 05 Noiembrie 2014, 12:10
La aproape trei ani de la semnarea contractelor pentru lărgirea a două tronsoane ale centurii București care vor asigura circulația pe patru benzi între Autostrăzile A 1 și A 2 și după 12 luni de la deschiderea oficială a lucrărilor mobilizarea constructorilor pe cele două șantiere este redusă.
Astfel, pe segmentul dintre Autostrada București –Pitești și Chitila în lungime de 9 km stadiul fizic de execuție este de 26 % cu termen de finalizare septembrie 2015 precizează în exclusivitate pentru RRA Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri.
Însă cele mai mari întârzieri se înregistrează pe lotul dintre DN 2 Voluntari și Autostrada Soarelui cu o lungime de 11 km, unde după un an de la debutul lucrărilor constructorul (Tehnologica Radion) acum în insolvență a ajuns la un stadiu fizic de doar 7 % lărgind la patru benzi două porțiuni care nu depășesc lungimea de un kilometru.
Foto: Lucrări abandonate între DN2 Voluntari și A2. Sursa: Alex Lancuzov.
Amenințat cu aplicarea unor penalități pentru nerespectarea termenelor prevăzute în contract, antreprenorul a notificat CNADNR că reia lucrările și va recupera întârzierile până în decembrie 2015, data stabilită pentru finalizarea execuției.
În prezent aproximativ 20 de km. din cei aproape 80 ai centurii București sunt modernizați și cu pasaje supraterane la intersecții iar cele mai mari probleme de circulație sunt pe tronsonul de Sud de la Domnești – cea mai aglomerată intersecție a variantei până la intrarea pe patru benzi de la Voluntari.
Totodată, rezilierea celor trei contracte semnate în 2008 pentru lărgirea la 4 benzi a centurii București Sud a oprit lucrările care începuseră în urmă cu doi ani iar CNADNR anunță că revizuiește studiile de fezabilitate pentru ca jumătatea sudică a centurii să fie modernizată cu fonduri europene.
În varianta finală a Masterplanului de Transport, Autostrada Centura București Sud ( A 0) a fost propusă ca drum expres însă demararea proiectului de concesiune depinde de semnarea contractului pentru realizarea Autostrăzii Comarnic –Brașov pentru care Ministerul transporturilor a anunțat deja că se lucrează la un plan de rezervă pentru atragerea finanțării europene.