Marcel Ciolacu: Produsele din marile magazine ar trebui să aibă același adaos comercial
Premierul Marcel Ciolacu spune, pe TikTok, că trebuie intervenit legislativ pentru ca toate produsele din marile magazine să aibă același adaos comercial.
![Marcel Ciolacu: Produsele din marile magazine ar trebui să aibă același adaos comercial](https://www.romania-actualitati.ro/img.php?u=https%3A%2F%2Fwww.romania-actualitati.ro%2Fuploads%2Fmodules%2Fnews%2F0%2F2025%2F2%2F10%2F205876%2F1739168707f35a500f.jpg&w=960&h=540&c=1)
Articol de Nicoleta Turcu, 10 Februarie 2025, 08:21
Premierul Marcel Ciolacu anunță că trebuie intervenit legislativ pentru ca toate produsele din marile magazine să aibă același adaos comercial. Este ceea ce a transmis șeful executivului într-o postare online, în care a arătat ce produse românești a cumpărat cu o zi înainte de boicotul supermarketurilor anunțat de susținătorii fostului candidat Călin Georgescu.
Reporter: Premierul spune pe TikTok că, dacă boicotăm supermarketurile, boicotăm și producătorii autohtoni şi pe români, în general, iar tendința marilor magazine de a crește prețurile poate fi rezolvată legislativ, mai declară Marcel Ciolacu.
"Părerea mea este ca toată gama de produse să aibă același adaos comercial pe toată linia de distribuție + desfacere. Eu așa aș vrea să fac în viitor", transmite prim-ministrul.
Postarea șefului Guvernului vine și în contextul în care, la începutul lunii, în mai multe state din Balcani, clienții s-au alăturat unui boicot de amploare față de supermarketuri, pe fondul majorării prețurilor la alimente.
Protestele care au început în Croația s-au extins în Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Serbia. Pe de altă parte, marile magazine sunt importante pentru economie în orice stat.
La noi, de exemplu, 800.000 de români lucrează în cele peste 4.500 de mari magazine deschise în țară, iar impozitele plătite de acestea înseamnă 13% din veniturile statului.
Sunt foarte mulți bani, dacă ne uităm, de exemplu, la statisticile din 2023, potrivit cărora supermarketurile au avut cifră de afaceri de peste 70 de miliarde de lei.
În plus, potrivit datelor Ministerului Agriculturii, în magazinele de retail din România, 70% din produse sunt românești.