Lucrările la canalul Bucureşti - Dunăre, "reluate după 2030"
Lucrările la canalul Bucureşti-Dunăre ar putea fi reluate după 2030, spune directorul Autorităţii de management pentru programul operaţional sectorial pe transport, Marcel Boroş.
Articol de Radiojurnal, 13 Octombrie 2014, 18:33
Lucrările la canalul Bucureşti - Dunăre, la care s-au învestit până în 1989 un miliard de dolari, ar putea fi reluate după 2030.
Anunţul a fost făcut astăzi de directorul Autorităţii de management pentru programul operaţional sectorial pe transport, Marcel Boroş, la o dezbatere publică pe marginea domeniului naval din master planul de transport.
El a apreciat însă că reluarea lucrărilor va fi constisitoare.
"Al doilea proiect ca şi sustemabilitate economică este canalul Bucureşti - Dunăre. El, din punct de vedere al implementării, datorită costurilor ridicate, are propusă perioadă de implementare după anul 2030", a spus Marcel Boroş.
Reprezentantul unui operator din Portul Constanţa, Laurenţiu Mironescu, susţine însă că investiţia evaluată la un miliard şi jumătate de euro pentru continuarea lucrărilor nu s-ar justifica.
"Dacă aşteptăm să fie o aglomeraţie de oameni care vor transporta mărfurile pe Dunăre ca să ajungă la Bucureşti, vă înşelaţi. O să o ia pe autostradă, că şi aşa s-a deschis, şi sunt doar 200 de km şi economisesc cel puţin patru manipulări, care toate înseamnă costuri.
"Beneficiul acestui canal din punct de vedere al transportului e de lăsat la urmă", a declarat Laurenţiu Mironescu.
Canalul Bucureşti - Dunăre lung de 104 km presupune şi amenajarea a două porturi lângă Bucureşti, la Glina şi în localitatea 1 Decembrie din judeţul Giurgiu.