Lucrările Comitetului executiv al Organizaţiei Europene a Porturilor
Reprezentanţi ai aproape 30 de porturi europene din 17 state au participat la Constanţa la lucrările Comitetului executiv ESPO
Articol de Sorin Cealera, Constanța, 19 Septembrie 2018, 03:54
Este primul eveniment de acest gen găzduit de România, iar dezbaterile au abordat teme legate de noile provocări din transportul maritim şi noutăţile legislative la nivel european.
17 ţări sunt reprezentate în Comitetul executiv ESPO de la Constanţa. Lucian Pătraşcu, secretar în aparatul de stat al vicepremierului Viorel Ştefan, a transmis mesajul Guvernului României în deschiderea reuniunii.
Lucian Pătraşcu: "Guvernul României are în vedere un set de priorităţi pentru creşterea potenţialului portului prin creşterea de investiţii pe termen scurt, mediu şi lung, care să contribuie la recâştigarea cotei de piaţă a mărfurilor prin facilităţi portuare, precum şi la reînnoirea infrastructurii pentru operarea fluxurilor de mărfuri".
România, membră ESPO din 2007, este preocupată de extinderea către Europa prin dezvoltarea conexiunilor pe căile ferate, rutiere şi a navigaţiei pe Dunăre.
Eamonn O'Reilly, preşedintele ESPO, reprezentant al Dublin Port Company: "Suntem foarte onoraţi să ţinem acest Comitet Executiv aici, la Constanţa, şi sunt foarte încurajat de mesajul şi sprijinul Guvernului României.
Puterea ESPO este puterea UE, iar portul Constanţa nu este doar cel mai mare la Marea Neagră, este foarte important pentru toate ţările Uniunii Europene. Vă mulţumm pentru ospitalitate. Doresc să urez succes portului Constanţa şi României în proiectele viitoare!"
Cele mai noi provocări din transportul maritim internaţional, noutăţile legislative la nivel european şi problemele interne ale organizaţiei sunt câteva dintre temele reuniunii. Nicolae Tivilichi, director general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, gazda evenimentului:
Nicolae Tivilichi: "Ne bucurăm foarte mult că am reust să aducem porturile europene să cunoască situaţia de pe teren din portul Constanţa. Dorim să reafirmăm că portul Constanţa poate fi poarta de intrare a mărfurilor din Orient şi invers, din Europa către Orient. Şi putem face acest lucru utilizând în special această autostradă albastră care se cheamă Dunărea".
Portul Constanţa a finalizat în ultimul timp mai multe proiecte de infrastructură precum reabilitarea digurilor, noul terminal pentru containere şi terminalul de baraje, dar şi alte proiecte finanţate de Banca Europeană de Investiţii sau Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare şi cofinanţate de la bugetul de stat prin resursele companiei.