Învăţământul obligatoriu, "durată de 11 ani"
Învăţământul obligatoriu va avea o durată de 11 ani şi nu de 10, ca până acum, în urma adoptării a ordonanţei de urgenţă privind modificarea legii educaţiei naţionale.
Articol de Mihaela Dragomir, 24 Decembrie 2013, 10:05
Guvernul a modificat luni Legea educaţiei naţionale, prin ordonanţă de urgenţă.
Principalele schimbări pe care noile prevederi le aduc se referă la durata învăţământului gimnazial şi la cea a învăţământului obligatoriu.
Învăţământul obligatoriu va avea o durată de 11 ani şi nu de 10, ca până acum, a anunţat ministrul educaţiei, Remus Pricopie.
Totodată, se va menţine durata de patru ani pentru ciclul gimnazial şi pentru liceu.
"Prin această modificare, învăţământul obligatoriu devine de 11 ani, pentru că el nu se mai încheie, aşa cum prevede Legea educaţiei, Legea 1, cu clasa a IX-a, ci se încheie cu clasa a X-a, adică aşa cum era înainte de intrarea în vigoare a Legii 1, la care adăugăm clasa pregătitoare" a precizat ministrul educaţiei.
Prin urmare, avem un an clasă pregătitoare, clasele I-VIII, clasele IX-X. În total, 11 ani de educaţie obligatorie.
Documentul mai precizează că elevii din clasa pregătitoare nu vor fi evaluaţi prin note sau prin calificative.
Şi admiterea la facultate suferă modificări
Potrivit ministrului delegat pentru cercetare, Mihnea Costoiu, admiterea se va face numai pe baza rezultatelor de la bacalaureat şi nu a notelor din timpul anilor de studiu liceal, ca până acum.
"Ca să nu mai existe niciun fel de discuţii, au fost eliminate din calculul mediei generale de admitere notele din timpul anilor de studii, tocmai pentru că examenul de bacalaureat s-a dovedit şi anul acesta organizat fără cusur şi atunci este un examen căruia nu i se pot reproşa vicii sau incorectitudini.
"Pentru licenţă, e vorba de media de la bacalaureat şi notele de la probele de bacalaureat şi nu notele din timpul anilor de studiu" a explicat Mihnea Costoiu.
Ministrul delegat pentru cercetare a mai spus, printre altele, că universităţile vor avea obligaţia de a-şi stabili propriile metodologii pentru organizarea concursului de admitere.