Infrastructura rutieră din Bucureşti generează controverse
Societatea civilă susţine dezvoltarea unei infrastructuri subterane care să salveze Parcul Izvor, însă reprezentanţii primăriei afirmă că soluţia este mult prea costisitoare.
13 Ianuarie 2014, 16:29
Al doilea tronson al magistralei Nord-Sud aflat în stadiul de proiect generează deja noi cotroverse între municipalitate și societatea civilă.
Reprezentanții societății civile critică soluția municipalității deoarece, susţin ei, ar duce la distrugerea unei părți mari din parcul Izvor și a zonei de clădiri istorice din zona Piața George Coșbuc.
Dan Trifu de la Eco Civica susține realizarea unui tunel subteran pe întreaga porțiune a bulevardului.
Pe de altă parte, șeful Direcției de Intrastructură din Primăria Capitalei, Ion Dedu este de părere că această soluție este mult prea costisitoare, iar din punct de vedere tehnic sub-traversarea Dâmboviței și a Parcului Izvor nu se poate realiza.
În opinia sa, lucrările vor afecta 2% din Parcul Izvor, iar spațiul verde va fi parțial recuperat prin amenajarea unor aliniamente stradale și scuaruri de-a lungul bulevardului.
Potrivit proiectului supus dezbaterii publice, cel de-al doilea tronson al diametralei Nord-Sud, cuprinsă între Calea Plevnei și Piața George Coșbuc, va avea o lungime de aproximativ 3 km.
Pasajul de sub Palatul Parlamentului va avea 800 de metri şi va fi construit la o adâncime de 10-15 metri.
Bulevardul va fi prevăzut cu două benzi pe sens și spațiu rezervat pentru linia de tramvai.
Același proiect presupune și lărgirea podului Hașdeu.